کد خبر : 237165
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
-

با شهدای وحدت

با شهدای وحدت

به گزارش قائم آنلاین، محمدامین رحمانی در چهارم فروردین ماه سال ۱۳۳۱ در روستای کلاته از توابع شهرستان سنندج متولد شد. پدرش محمد کشاورزی می‌کرد. تا پایان مقطع ابتدایی به تحصیلش ادامه داد. در سال ۱۳۴۵ مدرسه را ترک کرد و به کار مشغول شد. رحمانی در سال ۱۳۴۸ ازدواج کرد و پس از چندی

به گزارش قائم آنلاین، محمدامین رحمانی در چهارم فروردین ماه سال ۱۳۳۱ در روستای کلاته از توابع شهرستان سنندج متولد شد. پدرش محمد کشاورزی می‌کرد. تا پایان مقطع ابتدایی به تحصیلش ادامه داد. در سال ۱۳۴۵ مدرسه را ترک کرد و به کار مشغول شد.

رحمانی در سال ۱۳۴۸ ازدواج کرد و پس از چندی به خدمت سربازی فرا خوانده شد اما به خاطر شناختی که از ماهیت رژیم پهلوی داشت هرگز حاضر نشد به خدمت سربازی برود.

محمدامین در سال ۱۳۵۹ به شهرستان سنندج مهاجرت کرد و به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد. چهار ماه در پاسگاه فیض‌آباد این شهر خدمت کرد و پس از آن به گردان «ضربت» حضرت رسول (ص)رفت و به دلیل شایستگی و شجاعتی که از خود نشان داد به سمت فرماندهی این گردان ضربت منصوب شد.

وی در سال ۱۳۶۱ طی یک سوءقصد توسط نیروهای ضد انقلاب از ناحیه پای چپ به شدت مجروح شد.

محمدامین پس از سال‌ها مجاهدت و جانفشانی در راه پاسداری از اسلام ناب محمدی و جمهوری اسلامی ایران، ششم تیرماه سال ۱۳۶۳ در حالی که فرماندهی گردان ضربت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شاخه سنندج را بر عهده داشت توسط عوامل ضدانقلاب ترور و به شهادت رسید. مزار مطهر شهید در گلزار شهدای شهرستان سنندج است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 − 8 =