کد خبر : 237018
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵
-

تقویت روابط نظامی مصر و سودان محور سفر هیئت مصری به خارطوم

تقویت روابط نظامی مصر و سودان محور سفر هیئت مصری به خارطوم

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، محمد فرید، رئیس ستاد ارتش مصر در کنفرانس خبری مشترک با همتای سودانی گفت، در مرحله آینده شاهد جهشی ویژه در روابط نظامی بین دو کشور خواهیم بود. محمد عثمان الحسین، رئیس ستاد ارتش سودان نیز تصریح کرد: در این دیدار به تمام مسائل مورد نظر

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، محمد فرید، رئیس ستاد ارتش مصر در کنفرانس خبری مشترک با همتای سودانی گفت، در مرحله آینده شاهد جهشی ویژه در روابط نظامی بین دو کشور خواهیم بود.

محمد عثمان الحسین، رئیس ستاد ارتش سودان نیز تصریح کرد: در این دیدار به تمام مسائل مورد نظر برای توسعه روابط ریشه‌ای بین سودان و مصر پرداختیم و تمام محورهای همکاری نظامی و توسعه روابط بین نیروهای مسلح در مصر و سودان بررسی شد.

الحسین ادامه داد: ما از سفر هیئت مصری به نتایج شگفت‌آوری رسیدیم که توافق و همکاری کامل بین نیروهای مسلح دو کشور خلق خواهد کرد.

سرهنگ العمید تامر الرفاعی، سخنگوی ارتش مصر عصر شنبه گزارش داد، فرماندهان ارتش دو کشور روی افزایش همکاری در زمینه‌های نظامی،‌ آموزش، تبادل کارشناسی‌ها، تامین امنیت مرزها و مبارزه با تروریسم توافق کردند.

الرفاعی در توییتر نوشت: محمد فرید مذاکراتی را با یسن ابراهیم وزیر دفاع و محمد الحسین رئیس ستاد ارتش سودان داشت.

سخنگوی نظامی مصر افزود: مذاکرات فرید در خارطوم در راس هیئت عالی‌رتبه شامل تمام فرماندهان شاخه‌های اصلی نیروهای مسلح مصر بود.

این رایزنی‌ها به منزله اجرای نتایج سفر اخیر عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی سودان به قاهره است که در جریان آن با عبدالفتاح سیسی،‌ رئیس‌جمهوری مصر دیدار کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست − 16 =