کد خبر : 234180
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۸:۵۱
-

انتخابات نیوزیلند و تلاش جاسیندا آردرن برای ابقا در نخست‌وزیری

انتخابات نیوزیلند و تلاش جاسیندا آردرن برای ابقا در نخست‌وزیری

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، جاسیندا آردرن، رهبر ۴۰ ساله حزب کارگر و نخست وزیر کنونی نیوزیلند و جودیث کالینز ۶۱ ساله، رئیس حزب ناسیونال، چهره های این انتخابات برای تشکیل پنجاه و سومین پارلمان نیوزیلند هستند که به رفراندومی متمرکز بر پاندمی کرونا روی دوره سه ساله آردرن تبدیل شده

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، جاسیندا آردرن، رهبر ۴۰ ساله حزب کارگر و نخست وزیر کنونی نیوزیلند و جودیث کالینز ۶۱ ساله، رئیس حزب ناسیونال، چهره های این انتخابات برای تشکیل پنجاه و سومین پارلمان نیوزیلند هستند که به رفراندومی متمرکز بر پاندمی کرونا روی دوره سه ساله آردرن تبدیل شده است.

رای گیری از ساعت ۹ صبح به وقت محلی آغاز شده اما تعداد زیادی از رای دهندگان در رای گیری پیش از موعد شرکت کرده اند. رای گیری در ساعت ۷ عصر به پایان می رسد و انتظار می رود کمیسیون انتخابات انتشار نتایج اولیه را آغاز کند.

این انتخابات بابت شیوع کرونا در آکلند که به دومین قرنطینه در بزرگترین شهر این کشور انجامید، یک ماه به تعویق افتاد. حزب کارگر با توجه به موفقیت آردرن در کنترل کووید۱۹ به دنبال دور دوم نخست وزیری اوست، در حالی که کالینز استدلال می کند که او بهتر می تواند با چالش های مالی پسا پاندمی مقابله کند.

کمیسیون انتخابات نیوزیلند امروز اعلام کرد، حدود دو میلیون تن تا روز جمعه رای داده اند که حدود نیمی از ۳.۵ میلیون نیوزیلندی واجد شرایط می شود. آرای خاص مانند رای نیوزیلندی های خارج نشین و کسانی که خارج از حوزه های سکونت خودشان رای داده اند، ششم نوامبر اعلام می شود.

نیوزیلندی ها همچنین در رفراندوم هایی درباره قانونی شدن اتانازی و مصرف ماریجوآنا شرکت می کنند. نتایج این رفراندوم ها ۳۰ اکتبر اعلام می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × پنج =