کد خبر : 233984
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
-

نتانیاهو به کنست: توافقنامه سازش با امارات هیچ بند محرمانه‌ای ندارد

نتانیاهو به کنست: توافقنامه سازش با امارات هیچ بند محرمانه‌ای ندارد

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه تصویب توافق عادی سازی روابط با امارات در کنست گفت: تا زمانی که حزب الله بر لبنان کنترل داشته باشد، صلح واقعی با این کشور وجود نخواهد داشت. نتانیاهو از دولت لبنان خواست مذاکرات با

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه تصویب توافق عادی سازی روابط با امارات در کنست گفت: تا زمانی که حزب الله بر لبنان کنترل داشته باشد، صلح واقعی با این کشور وجود نخواهد داشت.

نتانیاهو از دولت لبنان خواست مذاکرات با دولت رژیم صهیونیستی در خصوص مرزهای آبی را ادامه دهد.

وی گفت: احتمال دارد این مذاکرات نخستین نشانه صلح باشد که ممکن است در آینده محقق شود.

نتانیاهو ضمن دفاع از توافق عادی‌سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی، در اظهارات ضد فلسطینی خود مدعی شد: در منطقه ما قدرتمندان قادر به زنده ماندن هستند، قدرتمندان مورد احترام قرار می‌گیرند، قدرتمندان هم‌پیمان دارند و ضعیفان خوار می‌شوند.

وی همچنین ادعا کرد: شماری از کشورهای عربی و اسلامی می‌خواهند به ما نزدیک شوند و قدرت نظامی ما را دیده و موضعشان را نسبت به ما تغییر داده‌اند.

نتانیاهو در ادامه مدعی شد: در توافق صلح با امارات بندهای محرمانه وجود ندارد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد: «فلسطینیان در پایان کار خواهند فهمید که باید اسرائیل را به عنوان یک کشور یهود به رسمیت بشناسند.»

در همین راستا، یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون اسرائیل توافق صلح با امارات را ستود اما گفت که نتانیاهو در تمامی مسائل مربوط به ویروس کرونا و اقتصاد شکست خورده است‌.

قرار است امروز در کنست توافقنامه صلح میان رژیم صهیونیستی با امارات به تصویب برسد.

از سوی دیگر، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بیانیه‌ای را در واکنش به مذاکرات لبنانی _ اسرائیلی صادر کرد.

بنیامین نتانیاهو در این بیانیه اعلام کرد: هیئت اسرائیلی مذاکراتی را در خصوص آب‌های اقتصادی میان دولت اسرائیل و لبنان برگزار کرد که اودی ادیری، مدیر کل وزارت انرژی ریاست آن را برعهده داشت و این نخستین دیدار با هیئت لبنانی در پایگاه یونیفل در «الناقوره» بود.

در جریان این دیدار که دیوید شنکر و جان دورشر به عنوان میانجیگران آمریکایی حضور داشتند، اقدامات مربوط به تداوم مذاکرات میان اسرائیل و لبنان و همچنین تعیین دستورکار برای مذاکرات آتی مورد بررسی‌ قرار گرفت و پیش‌بینی می‌شود که دیدار آتی بین دو طرف طی هفته‌های آتی برگزار شود.

در همین راستا، منابع امنیتی رژیم صهیونیستی اعلام کردند، نخستین دور مذاکرات در میان تشدید اقدامات امنیتی ارتش لبنان و نیروهای یونیفل در الناقوره انجام شد و همزمان هلیکوپترهای وابسته به نیروهای یونیفل بر فراز آسمان به پرواز درآمدند.

ارتش لبنان مسیر منتهی به منطقه مرزی را بستند و مانع نزدیک شدن خبرنگاران به این نشست شدند. دولت رژیم صهیونیستی نیز اقدامات امنیتی ویژه‌ای اتخاذ کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده + 9 =