کد خبر : 233596
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۹:۱۲
-

شهید رضا حاجی‌زاده به روایت مادر

شهید رضا حاجی‌زاده به روایت مادر

به گزارش قائم آنلاین، در روزهای گذشته سپاه کربلا استان مازندران در پی بازگشت پیکرهای مطهر چهار شهید خونین کفن مدافع حرم مازندران در خانطومان اطلاعیه‌ای صادر کرد. در این اطلاعیه، شناسایی هویت پیکرهای شهیدان رضا حاجی زاده، علی عابدینی، محمد بلباسی و حسن رجایی‌فر  از  شهدای مازندرانی خانطومان پس از گذشت چهار سال از طریق

به گزارش قائم آنلاین، در روزهای گذشته سپاه کربلا استان مازندران در پی بازگشت پیکرهای مطهر چهار شهید خونین کفن مدافع حرم مازندران در خانطومان اطلاعیه‌ای صادر کرد. در این اطلاعیه، شناسایی هویت پیکرهای شهیدان رضا حاجی زاده، علی عابدینی، محمد بلباسی و حسن رجایی‌فر  از  شهدای مازندرانی خانطومان پس از گذشت چهار سال از طریق تطبیق نمونه DNA به طور رسمی اعلام شد.

رضا حاجی‌زاده متولد تاریخ ۱۳۶۶/۱۰/۶  در تاریخ ۱۳۹۵/۲/۱۷ در کشور سوریه و منطقه خان‌طومان به شهادت رسید. از او  یک فرزند دختر به نام «حلما» و یک پسر به نام «طه» به یادگار مانده است.

رضا حاجی‌زاده اهل آمل از شهدای لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا به همراه ۱۲ تن دیگر از یارانش در روز ۱۷ اردیبهشت‌ماه سال ۹۵ در خان‌طومان سوریه به شهادت رسید که پیکرش در معرکه نبرد جا ماند تا اینکه پیکرش در روزهای اخیر به میهن بازگشت.

نجیبه ادهمی  مادر شهید حاجی زاده روایت می‌کند: «اهل روستای اوجیآباد شهرستان بابل هستم که سال ۶۵ با رجبعلی حاجی زاده ازدواج کردم و یک سال بعد زمانی که تازه ۱۸ ساله شده بودم در سالگرد ازدواجمان خدا آقا رضا را به ما عنایت کرد. رامین فرزند دیگرم است که بعد از رضا متولد شد و نام هر دو را هم به رسم احترام پدرشوهرم انتخاب کرد و ما هم موافق بودیم.

نجیبه ادهمی مادر شهید حاجی زاده

زمانی که آقا رضا متولد شد فضای جامعه متأثر از جنگ تحمیلی بود. خانواده ما اگرچه توفیق نداشت شهیدی تقدیم کند اما از افراد نزدیک‌مان مردانی بودند که عازم جنگ شدند و خواهر زاده‌ام نیز جانباز شد.

رضا اولین شهید خانواده و مایه افتخار ماست. من از بعد از شهادتش چفیه به گردنم انداختم که به پسرم بگویم راهش را ادامه می‌دهم. نه اینکه فکر کنید چون مادرش هستم این حرف را می‌زنم. اگر جز شهادت نصیب او می‌شد در حقش ظلم شده بود اما من واقعا لیاقت اینکه مادر شهید شوم را نداشتم.»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 4 =