کد خبر : 233173
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
-

مجلس تا ریال آخر پیگیر تخصیص یک میلیارد یورو به وزارت بهداشت است

مجلس تا ریال آخر پیگیر تخصیص یک میلیارد یورو به وزارت بهداشت است

به گزارش قائم آنلاین، غلامرضا شریعتی در گفت‌وگو ، در نکا، با اشاره به عدم تخصیص کامل مبلغ یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی برای مدیریت و مقابله با ویروس کرونا به وزارت بهداشت از سوی دولت باوجود دستور رهبر معظم انقلاب، از پیگیری جدی مجلس در این زمینه خبر داد و اظهار کرد:

به گزارش قائم آنلاین، غلامرضا شریعتی در گفت‌وگو ، در نکا، با اشاره به عدم تخصیص کامل مبلغ یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی برای مدیریت و مقابله با ویروس کرونا به وزارت بهداشت از سوی دولت باوجود دستور رهبر معظم انقلاب، از پیگیری جدی مجلس در این زمینه خبر داد و اظهار کرد: در جلسات مجلس نمایندگان به شدت پیگیر هستند تا ریال آخر مبلغ دستور داده شده به وزارت بهداشت تخصیص پیدا کند.

وی با اعلام ورود شخص رئیس مجلس به موضوع، افزود: حضور اخیر رئیس مجلس در بیمارستان و بخش کرونایی‌ها نیز به همین دلیل بوده که در آن جلسه نیز آقای قالیباف درمورد پشتیبانی و مسائل مورد نیاز کادر بهداشت و درمان تلویحا این موضوع را اعلام کردند.

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی نظارت دولت بر مصوباتی که خود در ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب می‌سازد را بسیار ضعیف خواند و خواستار خارج شدن هرچه سریعتر دولت از فضای توصیه‌ای برای حفظ سلامت مردم شد و خاطرنشان کرد: دولت در موضوع کرونا در درون خود دچار ناهماهنگی‌های جدی است.

این مسئول اضافه کرد: بخش‌های مختلف دولت که شامل همه رده‌ها چه در استان‌ها، چه در وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا در دولت می‌شود باید هماهنگ باشند اما ناهماهنگی‌هایی در سیاست‌گذاری‌ها به ویژه در عمل وجود دارد.

وی گفت: گاهی اوقات بعضی از حرف‌هایی که خودشان می‌زنند چون بدان عمل نمی‌کنند این تناقضات پیش می‌آید مثلا در موضوعی تصمیم می‌گیرند اما لوازم آن را در اختیار رده مجری آن نمی‌گذارند از سوی دیگر در اجرا آن سماجت، دقت و جدیت لازم را به خرج نمی‌دهند که همه این عوامل باعث شده تا احساس ناهماهنگی در این موضوع کاملا مشهود باشد و منجر به نتایجی در جامعه شده که برای همه تلخ است.

شریعتی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب مسئولیت کار را به رئیس دولت سپرده و رئیس جمهور مسئولیت ستاد مقابله با کرونا را بر عهده دارد  که نشان می‌دهد اجرای امور بر عهده دولت است البته مجلس در قالب تذکرات و سوالات اقداماتی را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه اگر این روند از سوی دولت ادامه پیدا کند مجلس ورود جدیتری خواهد داشت، افزود: نمایندگان در مسئولیت نظارتی خود ضمن سرکشی به حوزه‌های انتخابیه با مدیران و کادر بهداشت و درمان نشت‌های مختلفی برگزار کرده و از نزدیک با حضور در بیمارستان‌ها در جریان جزئیات کار قرار دارند و در نهایت گزارش‌های خود را به رئیس مجلس ارائه می‌کنند تا در صورت لزوم به دولت منتقل شود.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی وضعیت درگیری با کرونا در شرق مازندران را غیر حاد توصیف و اذعان کرد: در موج‌های قبل فراگیری کرونا بیمارستان‌های شرق مازندران تا ۳۰۰ بستری را نیز ثبت کرده‌اند اما این رقم به زیر یک پنجم رسیده که البته این هم زیاد است اما در مجموع این سه شهرستان باوجود وضعیت قرمز استان به نظر می‌رسد شرایط بدی نداشته باشند.

این مسئول با بیان مخالفت جدی مجلس با بازگشایی و حضور دانش آموزان در مدارس، اضافه کرد: ما از اساس با این شکل حضور در مدارس باتوجه به عدم امکان رعایت فاصله‌گذرای در مدارس مخالف بوده‌ایم و در جلسات چند روز گذشته با مسئولان آموزش و پرورش منطقه با اعلام عدم اصرار وزارت آموزش و پرورش با حضور دانش آموزان،بیان شد که باید به سلامت دانش آموزان کمک کرد.

وی گفت: البته آموزش و پرورش در سطح شهرستان‌ها هم معضلاتی در زمینه تهیه تبلت و شبکه شاد برای برخی از دانش آموزان داشته‌اند که دولت باید کمک کرده و این مشکلات را حل کند چراکه ارزش جان فرزندان و خانواده‌ها بیشتر از ضعف تحصیلی احتمالی در مقطع فعلی است.

شریعتی تأکید کرد: با این شرایط مجلس در تلاش است تا به دولت در انجام وظایف خود کمک کند تا ثمرات آن به مردم برسد چراکه ما در قبال جان مردم مسئول هستیم اما اگر خطرات جدی تری به وجود بیاید حتما مجلس نیز ورود جدی تری خواهد داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 − 15 =