کد خبر : 233001
تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۴
-

فتنه قره‌باغ با حضور تکفیری‌ها علیه منافع ملی ایران مشکوک شده است

فتنه قره‌باغ با حضور تکفیری‌ها علیه منافع ملی ایران مشکوک شده است

به گزارش قائم آنلاین، حجت‌الاسلام محمدصادق محمدی لائینی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه شهرستان نکا با اشاره به مناقشه میان ارمنستان و آذربایجان، اظهار کرد: این مناقشه تلفات و خسارات داشته و آتش فتنه در این منطقه روشن شده است که این جنگ مشکوک است چراکه اولا اگر آن‌ها با هم جنگ دارند گناه ایران

به گزارش قائم آنلاین، حجت‌الاسلام محمدصادق محمدی لائینی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه شهرستان نکا با اشاره به مناقشه میان ارمنستان و آذربایجان، اظهار کرد: این مناقشه تلفات و خسارات داشته و آتش فتنه در این منطقه روشن شده است که این جنگ مشکوک است چراکه اولا اگر آن‌ها با هم جنگ دارند گناه ایران چیست که راکت‌ها و گلوله‌هایشان وارد خاک ایران می‌شود چرا خاک ایران را درگیر می‌کنند.

وی افزود: دیگر اینکه چرا تکفیری‌ها و داعشی‌های ظالم و خونخوار را از عراق و سوریه فراخواندند و به این منطقه درگیری آورده‌اند، می‌خواهند اینجا چکار کنند بلکه بوی فتنه داشته و این ماجرا نه تنها نظامی بوده بلکه جنبه سیاسی نیز دارد.

امام جمعه نکا خاطرنشان کرد: شرق ایران که درگیر شد، غرب ایران هم که عراق و سوریه به این روز افتاده، جنوب هم که کشورهای حواشی خلیج فارس تکلیف‌شان معلوم بوده و آبی از آن‌ها گرم نمی‌شود، می‌خواهند اطراف ایران را آشوب به پا کنند و فقط مرزهای شمالی ایران در امنیت بود که امنیت ایجا را نیز می‌خواهند بر هم بزنند و از این نظر واقعا مشکوک است و یقینان دست پلید انگلیس که نسبت آمریکا مانند عمروعاص برای معاویه بوده و یهود مشاهده می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: این یک موضوع کلی است که هرکجا فتنه‌ای بوده و آتشی در خرمن اجتماع روشن می‌شود دست انگلیس، آمریکا و اسرائیل در این اتش قرار دارد و امیدواریم این آتشی که روشن کردند به چشم خودشان فرو برود.

وی گفت: راه علاج این مشکل نیز این است که از راه نظامی نمی‌توانند مشکل را حل کنند بنابراین باید سران ایروان و باکو بنشینند با حضور ناظران عادل و بی‌طرف بین‌المللی این مناقشه را به صورتی حل کنند، ایران نیز اعلام کرده بی‌طرف است و کسانی ار که می‌خواهند ایران را وارد این آتش کنند باید ایران بینی آن‌ها را به خاک بمالد.

* وقف؛ صدقه جاریه آینده انسان
محمدی لائینی همچنین به مناسبت‌های مهم هفته پیش رو نیز پرداخت و با اشاره به روز جهانی پست، اظهار کرد: پست شبکه بسیار وسیعی است که سابقه بسیار تاریخی و طولانی نیز دارد یعنی از روزی که انسان در غار زندگی می‌کرد تا کنون پیامرسانی وجود داشته است.
وی افزود: تحولات زیادی نیز به وجود آمده که روزی در زمان ناصرالدین شاه تنها یک اداره بود، سپس در زمان امیرکبیر تبدیل به وزارت پست و تلگراف شد و در نهایت با قطع شدن دست خارجی‌ها تبدیل به وزارت پست، تلگراف و تلفن شد.

امام جمعه نکا دیگر مناسبت این هفته را روز جهانی استاندارد خواند و خاطرنشان کرد: استاندارد به معنی عرضه کالا با کیفیت بالا و نه قیمت بالا است اما آیا کالایی که تولید می‌شود واقعا اینگونه است، مهر استاندار می‌خورد اما با کیفیت نیست از سوی دیگر بعضی کالاها شاید مهر استاندارد هم نخورد اما کالاهای با کیفیتی هستند.

این مسئول اضافه کرد: استاندارد در رشد اقتصادی و امنیت مصرف موثر است و چقدر خوب است که همه کارها اینگوه باشد یعنی به عنوان مسلمان مومن شیعه امیرالمومنین حرف‌های ما نیز استاندارد یعنی محکم و مستدل باشد، کاری که می‌کنیم هم خوب و محکم باشد همچنین در عبادت نیز تمام لوازم و شرایط عبادت را رعایت کنیم.

وی گفت: معمولا ایرانی‌ها ظواهر را خوب می‌پسندند و رنگ و لعاب را قبول می‌کنند اما کار باید محکم، مستند و مستدل باشد به ویژه در رابطه با مسائل اقتصادی، چرا جنس‌ها را نمی‌خرند چرا دنبال جنس‌های خارجی هستید چراکه جنس‌های ایرانی را یا بنجل می‌دانید یا زود خراب می‌شود اما برای جنس خارجی پول بیشتر می‌دهیم چون جنس خوب و محکم است و این واقعا برای ما ضرر است، لازم نیست اصلا مهر استاندار داشته باشیم بلکه ما خودمان باید برای کارهای خود مهر استاندارد داشته باشیم.

محمدی لائینی با اشاره به در پیش بودن هفته وقف، تصریح کرد: وقف در واقع همان صدقه جاریه است یعنی کاری و خیراتی داشته باشیم که ماندگار شود تا وقتی این مال موجود است و مسلمانان از آن استفاده می‌کنند لحظه به لحظه ثواب آن به شما می ‌رسد.

وی افزود: کاری کنیم سرمایه ما مانند رودخانه‌ای که همواره جاری است برای دیگران، خودمان و آیندگان نافع باشد و بماند، وقف موضوع مهمی است اما خوب جانیفتاده است.

امام جمعه نکا به روز عصای سفید و هفته نابینایان پرداخت و اذعان کرد: خدا چشم را از این عزیزان گرفته اما دلشان را روشن کرده است، این افراد نیاز به رسیدگی جسمانی، روحی، روانی و عاطفی دارند و چقدر خوب است بخشی از بودجه‌های دولتمردان برای این طیف باشند چراکه این افراد برای ما عزیز هستند و کمک‌هایی که به آنان می‌شود نباید به گونه‌ای باشد که عزت آنان زیر سوال برود.

این مسئول اضافه کرد: این افراد با چشم و نور دل می‌بینند، شاید بصر نداشته باشند اما ان‌شاالله بصیرت دارند که خیلی مهم است.

وی با تقدیر از همه کسانی که ایام اربعین را گرامی داشتند ازجمله موکب انصارالحسین(ع)، گفت: جلسات خوبی در شهر و رستاها تشکیل داده شده و عزاداری خوبی با رعایت جوانب احتیاط انجام شد و امیدواریم خدا قبول کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × 3 =