کد خبر : 232686
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵
-

ثبت گرمترین سپتامبرِ تاریخ در ۲۰۲۰

ثبت گرمترین سپتامبرِ تاریخ در ۲۰۲۰

به گزارش قائم آنلاین، سپتامبر امسال پنج صدم درجه سانتیگراد گرم‌تر از سپتامبر سال ۲۰۱۹ و در مجموع گرمترین سپتامبر تاریخ بود. کارشناسان می‌گویند: این نشانه روشنی از افزایش دما است که در اثر انتشار گازهای گلخانه‌ای رخ داده است. بنابر اعلام کوپرنیک، گرما در قطب شمال هم بسیار بالاتر از حد متوسط بود. سرویس

به گزارش قائم آنلاین، سپتامبر امسال پنج صدم درجه سانتیگراد گرم‌تر از سپتامبر سال ۲۰۱۹ و در مجموع گرمترین سپتامبر تاریخ بود.

کارشناسان می‌گویند: این نشانه روشنی از افزایش دما است که در اثر انتشار گازهای گلخانه‌ای رخ داده است.

بنابر اعلام کوپرنیک، گرما در قطب شمال هم بسیار بالاتر از حد متوسط بود.

سرویس تغییرات آب‌وهوایی کوپرنیک یکی از بخش‌های “برنامه کوپرنیک” بزرگ‌ترین برنامه منفرد دیدبانی زمین در دنیاست که توسط کمیسیون اروپا و با همکاری آژانس فضایی اروپا راه‌اندازی شده است.

سرویس تغییرات آب‌وهوایی کوپرنیک همچنین تأیید کرد که یخ‌های دریای قطب شمال از زمان آغاز ثبت داده‌های ماهواره‌ای، به کمترین حد خود رسیده است.

پیش‌بینی می‌شود امسال به عنوان گرمترین سال اروپا ثبت شود. در تابستان گذشته گرمای شدید باعث ثبت آتش‌سوزی‌های بسیار شدید در کالیفرنیا و استرالیا شد.

این وضعیت همچنین سبب شد که مرداد امسال “دره مرگ”، در صحرای کالیفرنیای جنوبی با ثبت دمای ۵۴.۴ درجه سلسیوس، رکورد بالاترین درجه ثبت شده گرمای کره زمین در یک قرن گذشته را به دست آورد.

علاوه بر این طوفان و باران مرگبار در فرانسه و ایتالیا نیز پرسش‌هایی را درباره پیامدهای افزایش دما مطرح کرده است.

بریتانیا نیز از این وضعیت مصون نیست. این کشور از بهار کم‌سابقه آفتابی‌اش لذت برد اما ماه اوت شاهد ثبت بیشترین تعداد روزهای بالای ۳۴ درجه سانتیگراد بود و همزمان شهر ردینگ نیز شرجی‌ترین دوره ۴۸ ساعته خود را تجربه کرد.

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، محققان هنوز نتوانسته‌اند ارتباط مستقیمی بین این افزایش دما و تغییرات آب و هوایی برقرار کنند اما همگی معتقدند یکی از دلایل عمده این رکورد جدید، انتشار دی‌اکسید کربن به علت فعالیت‌های انسانی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو + 1 =