کد خبر : 232750
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
-

تظاهرات یونانی‌ها مقابل دادگاه صادر کننده حکم درباره یک حزب راست افراطی

تظاهرات یونانی‌ها مقابل دادگاه صادر کننده حکم درباره یک حزب راست افراطی

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، انبوهی از تظاهرکنندگان در حالی این ساختمان را در شهر آتن احاطه کردند که بنرهایی از جمله با این نوشته که “نازی‌ها را سرکوب کنید” به دست داشتند. این تجمع در حالی برگزار شد که قرار بود دادگاه حدود ساعت ۰۸۰۰ به وقت گرینویچ قرائت حکم

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، انبوهی از تظاهرکنندگان در حالی این ساختمان را در شهر آتن احاطه کردند که بنرهایی از جمله با این نوشته که “نازی‌ها را سرکوب کنید” به دست داشتند. این تجمع در حالی برگزار شد که قرار بود دادگاه حدود ساعت ۰۸۰۰ به وقت گرینویچ قرائت حکم علیه حزب سپیده دم طلایی را در ارتباط با فرآیند محاکمه مربوط به اعضای این حزب که از سال ۲۰۱۵ شروع شد، آغاز کند.

نیکوس میهالولیاکوس، رهبر حزب سپیده‌دم طلایی و بیش از ۱۲ تن دیگر از اعضایش در سال ۲۰۱۳ و در پی قتل یک رپر ضدفاشیسم از سوی یک حامی این حزب از بابت اتهام‌های تاسیس و مشارکت در یک گروه تبهکار دستگیر شدند.

این حزب اتهامات مطرح شده علیه خود را رد و عنوان کرده که سران بازداشتی آن قربانی یک عملیات “تعقیب موهومات” سیاسی شده‌اند.

این قتل اعتراضاتی سراسری را در یونان به راه انداخته و منجر به سرکوبی تحت رهبری دولت آتن علیه این حزب شدیدا مهاجرستیز شد. این حزب در سال ۲۰۱۲ برای نخستین بار با بهره بردن از خشم رای‌دهندگان از بحران اقتصادی یونان به پارلمان راه یافت.

دستور کار مهاجرستیز و ضد ریاضتی حزب سپیده‌دم طلایی در اوج بدترین بحران مالی یونان از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون، آن را تبدیل به سومین حزب محبوب این کشور کرد. سال گذشته میلادی این حزب در انتخابات یونان کرسی‌های پارلمانی خود را از دست داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 + نه =