کد خبر : 232613
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۲
-

نگرانی ترکیه از رویدادهای پس از انتخابات پارلمانی قرقیزستان

نگرانی ترکیه از رویدادهای پس از انتخابات پارلمانی قرقیزستان

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت امور خارجه ترکیه با انتشار بیانیه‌ای رویدادهای متعاقب انتخابات پارلمانی قرقیزستان را نگران کننده دانسته و اعلام کرد: شکی نیست که قرقیزستان به بلوغ سیاسی لازم رسیده و مردم آن بتوانند با عقل سلیم این مساله را به‌ راحتی حل کنند. در این بیانیه همچنین

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت امور خارجه ترکیه با انتشار بیانیه‌ای رویدادهای متعاقب انتخابات پارلمانی قرقیزستان را نگران کننده دانسته و اعلام کرد: شکی نیست که قرقیزستان به بلوغ سیاسی لازم رسیده و مردم آن بتوانند با عقل سلیم این مساله را به‌ راحتی حل کنند.

در این بیانیه همچنین آمده است: معتقد هستیم مردم و تمام گروه‌های سیاسی قرقیزستان در این برهه حساس برای حفظ آرامش و رفاه این کشور با روحیه وحدت و همدلی عمل خواهند کرد.

گفتنی است شمار زیادی از هواداران ۱۲ حزب سیاسی در قرقیزستان در اعتراض به نتایج انتخابات پارلمانی در ۴ اکتبر تظاهرات برپا کرده و سپس ساختمان ریاست جمهوری و پارلمان این کشور را اشغال کردند.

وزارت امور خارجه ترکیه همچنین با انتشار اطلاعیه‌ای، نسبت به سفر شهروندان کشورش به قرقیزستان هشدار داده و اعلام کرد: “با توجه به تحولات اخیر در جمهوری قزاقستان و اعتراضات به نتایج انتخابات پارلمانی ۴ اکتبر از شهروندان ترکیه می‌خواهیم به جز موارد ضروری نسبت به سفر به جمهوری قرقیزستان خودداری کنند”.

این وزارت‌خانه همچنین از شهروندان ترکیه که ساکن قرقیزستان هستند خواسته تا از حضور در مناطق شلوغ خودداری کنند.

پیش‌بینی می‌شود آتامبایف در میدان آلاتوو بیشکک پایتخت قرقیزستان در جمع حامیان خود سخنرانی کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده − 13 =