کد خبر : 232521
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶
-

تعهد هند و آمریکا بر حمایت از ثبات در هند-اقیانوسیه

تعهد هند و آمریکا بر حمایت از ثبات در هند-اقیانوسیه

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اس.جایشانکار، وزیر خارجه هند بعد از دیدارش با مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا و در عین حال قبل از برگزاری نشست وزرای خارجه چهار کشور عضو گروه موسوم به کوآد (QUAD) متشکل از آمریکا، ژاپن، هند و استرالیا به میزبانی شهر توکیو در توییتر نوشت:

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اس.جایشانکار، وزیر خارجه هند بعد از دیدارش با مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا و در عین حال قبل از برگزاری نشست وزرای خارجه چهار کشور عضو گروه موسوم به کوآد (QUAD) متشکل از آمریکا، ژاپن، هند و استرالیا به میزبانی شهر توکیو در توییتر نوشت: سفرم به توکیو را با یک نشست دوجانبه با پامپئو شروع کردم. از مشاهده پیشرفت شراکتمان در زمینه‌های فراوان خرسند هستم. با یکدیگر برای ثبات و موفقیت در حوزه هند-اقیانوسیه همکاری خواهیم کرد.

منطقه هند-اقیانوسیه شاهد افزایش حضور نظامی آمریکا و چینی بوده که اتهاماتی را علیه یکدیگر در خصوص مسائل مختلف مطرح کرده‌اند. هر چند که واشنگتن، پکن را متهم به داشتن “ادعاهی ارضی مناقشه برانگیز” در قبال دریای چین جنوبی کرده اما پکن نیز آمریکا را از بابت “پیشبرد نظامی سازی” دریای چین جنوبی محکوم کرده است.

نشست وزرای خارجه هند و آمریکا همچنین با پیش زمینه افزایش تنش‌ها میان هند و چین بعد از درگیری‌های مرگبار نیروهای مسلح دو کشور در ماه ژوئن در یک منطقه مرزی رخ می‌دهد.

در یک بیانیه وزارت امور خارجه هند تصریح شد، وزرای خارجه گروه کوآد قرار است در نشستشان به بحث درباره نظم بین‌المللی بعد از ویروس کووید- ۱۹ و هماهنگ سازی پاسخ و مدیریت چالش‌ها در قبال همه گیری این بیماری خواهند پرداخت.

در ادامه این بیانیه تاکید شد، آنها همچنین درباره مسائل منطقه‌ای بحث کرده و دسته جمعی بر اهمیت حفظ یک منطقه هند-اقیانوسیه فراگیر، آزاد و باز تاکید می‌کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دوازده − 3 =