کد خبر : 232322
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴
-

مشکل بیمه صیادان رفع می‌شود

مشکل بیمه صیادان رفع می‌شود

به گزارش قائم آنلاین،  نبی الله خون میرزایی در مراسم بهره برداری از پروژه ماهی در قفس در نوشهر با بیان اینکه بیمه صیادان با جدیت پیگیری می‌شود، گفت: پیگیر هستیم که ۱۰ درصد از سقف ۲۷ درصد بیمه را از منابع دولتی تأمین کنیم تا فشار کمتری روی جامعه صیادی باشد. وی با بیان

به گزارش قائم آنلاین،  نبی الله خون میرزایی در مراسم بهره برداری از پروژه ماهی در قفس در نوشهر با بیان اینکه بیمه صیادان با جدیت پیگیری می‌شود، گفت: پیگیر هستیم که ۱۰ درصد از سقف ۲۷ درصد بیمه را از منابع دولتی تأمین کنیم تا فشار کمتری روی جامعه صیادی باشد.

وی با بیان اینکه محدودیت‌های اعتباری تاکنون اجازه حل این مسئله را نداده است، افزود: امیدواریم این دغدغه دیرینه صیادان رفع شود.

رئیس سازمان شیلات کشور گفت: شرکت‌های متعددی در کشور اقدام به بومی سازی تکنیک ساخت قفس دریایی پرورش ماهی کرده اند و در مازندران نیز شرکت دانش بنیان داخلی با بومی سازی بیش از ۷۰ درصد مجموعه پرورش ماهی در قفس اقدام به کار کرده است.

وی با بیان اینکه مازندران استان پیشرو وموفق در صنعت پرورش ماهی در قفس به شمار می‌رود، افزود: صنعت پرورش ماهی در دریا، چون الگوبرداری شده از کشور‌های اروپایی و وابسته است و در دو سال گذشته به دلیل محدودیت‌های اعتباری و ارزی با چالش‌هایی روبرو شد.

این مسئول افزود: کارخانجات فرآوری و صادرات و در مجموع صنعت پرورش ماهی در قفس در مازندران دارای زنجیره کاملی است و گروه‌هایی که می‌خواهند در زمینه پرورش ماهی درقفس کار کنند باید به صورت زنجیره فعالیت کنند.

رئیس سازمان شیلات کشور درباره حجم سرمایه گذاری در دریا گفت: تقریباً برای یک ظرفیت یک هزار تنی در دریا نیاز به سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد تومانی است و با توجه به اینکه این صنعت درون زا، صادرات محور است، نقش به سزایی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × یک =