کد خبر : 232318
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
-

اختصاص ۱۴ هزار فقره وام قرض‌الحسنه برای خرید ابزار آموزشی

اختصاص ۱۴ هزار فقره وام قرض‌الحسنه برای خرید ابزار آموزشی

به گزارش قائم آنلاین، علیرضا سعدی‌پور در مراسم افتتاح ۳۳ مرکز نیکوکاری در ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان که در کانون شهید دلدار میاندورود برگزار می‌شد با بیان اینکه با توجه به شرایط امروز جامعه باید نیکوکاری را در بستر کار خود قرار دهیم، اظهار کرد: امروز ۳۳ مرکز نیکوکاری در شهرستان‌ها

به گزارش قائم آنلاین، علیرضا سعدی‌پور در مراسم افتتاح ۳۳ مرکز نیکوکاری در ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان که در کانون شهید دلدار میاندورود برگزار می‌شد با بیان اینکه با توجه به شرایط امروز جامعه باید نیکوکاری را در بستر کار خود قرار دهیم، اظهار کرد: امروز ۳۳ مرکز نیکوکاری در شهرستان‌ها و مناطق استان برای کمک و مساعدت به دانش آموزان تشکیل می‌شود.

وی از کمیته امداد که این حرکت خوب را در سرلوحه کار خود در آموزش و پرورش قرار داد تشکر کرد و گفت: تشکیل چنین مراکزی به‌عنوان یک مسئله مهم همیشه برای ما قابل پیگیری بود اما این بار با کمک کمیته امداد این مراکز ایجاد شد تا خیرین نیک اندیش در این عرصه بدرخشند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر اینکه در آموزش و پرورش خیرین خوبی در عرصه مدرسه سازی و مدرسه یاری داریم، خاطرنشان کرد: برای اینکه این کمک‌ها را متمرکز کنیم ایجاد مراکز نیکوکاری را در اولویت قرار دادیم و این نقطه عطفی برای حرکت‌ها و فعالیت‌های نیک اندیشی خیرین ما برای آینده خواهد شد.

سعدی‌پور افزود: همه روسای آموزش و پرورش و کسانی که در این عرصه می‌درخشند هیات امنای این مراکز هستند و می‌توانند در آن با جذب کمک و اعتماد مردم در این مراکز کمک‌های اساسی را به دانش آموزان برسانند.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا، تصریح کرد: ما در یک زیست بوم جدید به نام کرونا هستیم و آموزش ما هم تحت تاثیر قرار گرفته و به سوی مجازی و غیرحضوری رفته است که نیاز به ابزار آموزشی وجود دارد و با بررسی‌هایی که در این راستا داشتیم ۴۰ هزار نفر از دانش آموزان شایسته استان از ابزار آموزشی همچون تبلت و تلفن‌های اندرویدی بی‌بهره بودند.

سعیدی‌پور تاکید کرد: سعی کردیم با کمک خیرین نیک اندیش به این سمت و سو برویم که ابزار آموزشی را برای دانش آموزان فاقد این ابزار تهیه کنیم اما با این حال دانش آموزانی که این ابزار را نداشته باشند شیوه‌های دسترسی به آموزش را در اطلس آموزش دیدیم یعنی دانش آموزان اختیار دارند که در مدرسه حضور پیدا کنند و آموزش ببینند.

وی افزود: در شیوه آموزش‌های غیرحضوری نیازمند یک ابزار آموزشی هستیم و اگر از عدالت آموزشی صحبت می‌کنیم به معنای عام یعنی فراهم آمدن فرصت‌های برابر آموزشی برای همه دانش آموزان که در سند تحول بنیادین که بالاترین اسناد ما در تعلیم و تربیت و نقشه راه ما و اساس حرکت تعلیم و تربیت است به عدالت آموزشی اشاره شده است.

سعدی‌پور با اشاره به اینکه برای عدالت آموزشی لازم است که ابزار آموزشی در اختیار دانش آموزان قرار دهیم، بیان کرد: بیش از ۳۰ جلسه کاربردی در استان با حضور سمن‌ها، سازمان‌های مردم نهاد، نهادهایی که همیشه کنار ما بودند مثل کمیته امداد در جلسات شرکت می‌کردند و مقرر شد برای ۸ هزار و ۲۰۰ فردی که جامعه هدف کمیته امداد هستند با استفاده از خیرین ابزار آموزشی تهیه شود.

وی با بیان اینکه وام‌های قرض الحسنه به تعداد ۱۴ هزار فقره قرار است به افرادی که توان خرید ابزار آموزشی را ندارند داده شود، گفت: سه هزار و ۵۰۰ فقره وام داده شده است و همچنین دو هزار و ۵۰۰ ابزار آموزشی توسط خیرین تهیه و توزیع شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش از کمک بیش از دو میلیارد تومانی یک خیر از شهرستان محمودآباد و خرید ۳۰۰ تبلت و توزیع بین دانش آموزان خبر داد و اظهار کرد: از نظر شرعی ما مسئول هستیم این ابزار آموزشی را به اهلش برسانیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 + بیست =