کد خبر : 232011
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
-

وزارت بهداشت: سال ۱۴۲۰ جمعیت سالمندان ایران ۲ برابر می‌‌شود

وزارت بهداشت: سال ۱۴۲۰ جمعیت سالمندان ایران ۲ برابر می‌‌شود

به گزارش قائم آنلاین، محسن شتی با‌اشاره به سرشماری سال ۱۳۹۵ اظهارداشت: نزدیک به ۱۰درصد جمعیت ایران، سالمندان (افراد بالای ۶۰ سال) هستند. در سال ۱۳۵۵ پنج درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌‌دادند و در طول ۴۰ سال گذشته، نسبت جمعیت دو برابر شده است. شتی افزود: بررسی‌‌ها نشان می‌‌دهد که در سال ۱۴۲۰

به گزارش قائم آنلاین، محسن شتی با‌اشاره به سرشماری سال ۱۳۹۵ اظهارداشت: نزدیک به ۱۰درصد جمعیت ایران، سالمندان (افراد بالای ۶۰ سال) هستند. در سال ۱۳۵۵ پنج درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌‌دادند و در طول ۴۰ سال گذشته، نسبت جمعیت دو برابر شده است.

شتی افزود: بررسی‌‌ها نشان می‌‌دهد که در سال ۱۴۲۰ دو برابر شدن جمعیت سالمندان را تجربه خواهیم کرد، یعنی جمعیت سالمندان به ۲۰درصد می‌‌رسد و این دوبرابر شدن، در سال‌‌های پس از ۱۴۲۰ در مدت‌‌زمان کوتاه‌‌تری اتفاق خواهد افتاد، این در حالی است که در کشورهای پیشرفته دنیا که منابع بیشتری از ما دارند دو برابر شدن جمعیت سالمندی در طول ۱۰۰ سال اتفاق افتاده است؛ این امر نشان می‌‌دهد که ما فرصت چندانی نداریم و الان نیز درخصوص مراقبت‌‌های سالمندان وضعیتمان مطلوب نیست.

وی با بیان این‌‌که امید به زندگی افزایش یافته است، ادامه داد: باید سالمندی سالم و فعال در جامعه اتفاق بیفتد؛ این اتفاق نمی‌‌افتد مگر اینکه از بدو تولد تا سالمندی بتوانیم سبک زندگی سالمی داشته باشیم. آن‌‌چه باید اتفاق بیفتد مراقبت‌‌های بهداشتی و سبک زندگی سالم است.

رئیس‌اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت با‌اشاره به اقدامات وزارت بهداشت در زمینه سالمندی، نسبت به اجرایی‌شدن برنامه‌‌های عملیاتی مربوط به سبد ملی سالمندان در کشور اظهار امیدواری کرد و افزود: برنامه‌‌ها در حوزه سلامت سالمندی در ۶ بعد مختلف کار شده است؛ مراقبت‌‌های بهداشتی و درمانی مورد نیاز و خدمات در منزل برای سالمندان در حال بومی‌‌‌سازی و طراحی است؛ همچنین به‌دنبال آن هستیم تا با برگزاری دوره‌‌های حین خدمت، نیروهای انسانی توانمندی را برای ارائه خدمت به سالمندان تربیت کنیم و محتواهایی برای آموزش سالمندان و خانواده‌‌هایشان در زمینه فعالیت بدنی، تغذیه و سلامت روان در حال تدوین است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هشت − یک =