کد خبر : 230962
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳
-

پایتخت اردن فردا میزبان نشست کشورهای عربی و اروپایی برای بررسی روند صلح است

پایتخت اردن فردا میزبان نشست کشورهای عربی و اروپایی برای بررسی روند صلح است

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از فرانس ۲۴، وزارت خارجه اردن امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد، در نشست فردا وزرای خارجه کشورهای اردن، مصر، فرانسه و آلمان به همراه نماینده اتحادیه اروپا حضور خواهند داشت و راه‌های حمایت از روند صلح در خاورمیانه را با هدف دستیابی به صلحی عادلانه، جامع و پایدار

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از فرانس ۲۴، وزارت خارجه اردن امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد، در نشست فردا وزرای خارجه کشورهای اردن، مصر، فرانسه و آلمان به همراه نماینده اتحادیه اروپا حضور خواهند داشت و راه‌های حمایت از روند صلح در خاورمیانه را با هدف دستیابی به صلحی عادلانه، جامع و پایدار در منطقه بررسی خواهند کرد.

این وزارتخانه تاکید کرد: این سومین نشست از این دست است، اولین نشست فوریه ۲۰۲۰ در شهر مونیخ آلمان برگزار و نشست دوم ژوئیه گذشته به صورت مجازی برگزار شد.

مذاکرات صلح میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی سال ۲۰۱۴ متوقف شدند و فلسطینی‌ها به ویژه پس از آنکه واشنگتن قدس را به عنوان “پایتخت رژیم صهیونیستی” به رسمیت شناخت، با پیشنهادهای دولت آمریکا برای ازسرگیری این مذاکرات مخالفت کرده و واشنگتن را به جانبداری از این رژیم متهم کردند.

فلسطینی‌ها می‌خواهند کشور آتی‌شان بر اساس مرزهای سال ۱۹۶۷ تشکیل شده و در این کشور قدس شرقی پایتخت باشد، همچنین آنها خواستار بازگشت حدود ۷۶۰ هزار فلسطینی هستند که از زمان جنگ سال ۱۹۴۸ از فلسطین مهاجرت کرده و یا از کشورشان آواره شده‌اند.

اردن همواره تاکید دارند، توقف اشغال اراضی فلسطینی‌ها توسط رژیم صهیونیستی مطابق با راه‌حل تشکیل دو کشور تنها راه برقراری صلح در منطقه است.

دو کشور عربی امارات و بحرین ۱۵ سپتامبر جاری در کاخ سفید توافقنامه‌های عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی را به امضا رساندند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 − ده =