کد خبر : 230183
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹
-

تهیه لیست سیاه از مقامات امنیتی توسط اپوزیسیون بلاروس

تهیه لیست سیاه از مقامات امنیتی توسط اپوزیسیون بلاروس

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سوتلانا تیخانووسکایا با انتشار بیانیه‌ای اظهار کرد: من از نیروهای امنیتی می‌خواهم که خشونت را متوقف کرده و به مردم بلاروس بپیوندند. اگر این کار را نکنید، از محاکمه و مجازات عادلانه نجات نخواهید یافت. وی همچنین تاکید کرد که در حال کار روی لیست سیاه

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سوتلانا تیخانووسکایا با انتشار بیانیه‌ای اظهار کرد: من از نیروهای امنیتی می‌خواهم که خشونت را متوقف کرده و به مردم بلاروس بپیوندند. اگر این کار را نکنید، از محاکمه و مجازات عادلانه نجات نخواهید یافت.

وی همچنین تاکید کرد که در حال کار روی لیست سیاه خود با تیمی از فعالان حقوق بشر است.

این چهره اپوزیسیون که از مدعیان پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری نهم اوت در بلاروس است، ادعا کرده است که الکساندر لوکاشنکو در انتخابات تقلب کرده تا به حکومت ۲۶ ساله خود در این کشور ادامه دهد. تیخانووسکایا چند روز پس از برگزاری انتخابات در بحبوحه اعتراضات بی‌سابقه ضد دولت به لیتوانی فرار کرد.

تیخانووسکایا گفت: ما در حال تهیه لیستی از آن مقامات و اعضای نیروهای امنیتی هستیم که در سوءاستفاده‌های پلیس شرکت کرده و می‌کنند. ما این لیست را به اوکراین، ترکیه، روسیه، کشورهای عضو اتحادیه اروپا و آمریکا ارسال خواهیم کرد و به اطلاع عموم نیز خواهد رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 − 2 =