کد خبر : 228831
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
-

محکومیت حمله تروریستی به کاروان حامل معاون اول رئیس‌جمهور افغانستان

محکومیت حمله تروریستی به کاروان حامل معاون اول رئیس‌جمهور افغانستان

به گزارش قائم آنلاین، در بیانیه سفارت کشورمان در کابل آمده است:  خنثی کردن اهداف این رفتار جنایتکارانه، مستلزم هشیاری نیروهای سیاسی افغانستان و اعضای جامعه بین‌المللی است. حمله تروریستی صبح امروز علیه کاروان حامل جناب آقای امرالله صالح معاون اول محترم رئیس‌جمهوری افغانستان، اقدامی وحشیانه و ناجوانمردانه از سوی دشمنان صلح و ثبات در

به گزارش قائم آنلاین، در بیانیه سفارت کشورمان در کابل آمده است:  خنثی کردن اهداف این رفتار جنایتکارانه، مستلزم هشیاری نیروهای سیاسی افغانستان و اعضای جامعه بین‌المللی است.
حمله تروریستی صبح امروز علیه کاروان حامل جناب آقای امرالله صالح معاون اول محترم رئیس‌جمهوری افغانستان، اقدامی وحشیانه و ناجوانمردانه از سوی دشمنان صلح و ثبات در این کشور است و به نظر می‌رسد آنان اهداف شوم و نیات خطرناکی را برای آینده افغانستان به ویژه در آستانه آغاز مذاکرات صلح بین‌الافغانی در سر می‌پرورانند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل، این رفتار جنایتکارانه را به شدت تقبییح و محکوم کرده و بر این باور است که نیروهای سیاسی افغانستان و اعضای جامعه بین‌المللی باید با هشیاری و وحدت بیش از پیش، اهداف خبیثانه دشمنان گفت‌وگو و دستیابی به راه‌حل‌های عادلانه و فراگیر از طرق مسالمت‌آمیز را خنثی نمایند.

به گزارش ایسنا به نقل از طلوع نیوز، وزارت کشور افغانستان گفته است که در انفجار امروز در کابل، ۱۰ تن جان باختند و ۱۲ تن دیگر زخمی شده‌اند.

دفتر رسانه‌ای امرالله صالح، معاون رئیس جمهور اعلام کرد که هدف انفجار امروز (چهارشنبه) کاروان معاون نخست رئیس‌جمهور بود؛ اما به او آسیب نرسیده‌ است.

عباد صالح، پسر امرالله صالح، در پیامی در صحفۀ تویترش نوشت که او هنگام وقوع انفجار همراه پدرش بوده‌ است و به معاون رئیس‌جمهور در این رویداد آسیب نرسیده‌است.

یک منبع می‌گوید که دست کم ۱۰ تن در این انفجار جان باختند و ۱۲ تن دیگر  از جمله دو تن از نگهبانان صالح زخمی شده‌اند.

به گفتۀ شاهدان، یک مین هنگام عبور کاروان صالح منفجر شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × دو =