کد خبر : 228611
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳
-

پیشنهاد روسیه برای میانجی‌گری در مذاکرات بین قبرس و ترکیه

پیشنهاد روسیه برای میانجی‌گری در مذاکرات بین قبرس و ترکیه

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از رویترز، تنش‌های بین ترکیه و قبرس- که مورد حمایت یونان است- با قدمت چندین دهه، امسال به خاطر اختلافات بر سر حقوق تجاری در مدیترانه شرقی، منطقه‌ای که غنی از گاز طبیعی پنداشته می‌شود، به مرحله بحرانی رسیده است. سرگئی لاوروف در نشستی با “نیکوس آناستازیادس”، رئیس جمهور

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از رویترز، تنش‌های بین ترکیه و قبرس- که مورد حمایت یونان است- با قدمت چندین دهه، امسال به خاطر اختلافات بر سر حقوق تجاری در مدیترانه شرقی، منطقه‌ای که غنی از گاز طبیعی پنداشته می‌شود، به مرحله بحرانی رسیده است.

سرگئی لاوروف در نشستی با “نیکوس آناستازیادس”، رئیس جمهور قبرس یونانی‌نشین گفت: تا جایی که به روابط شما با ترکیه مربوط می‌شود، ما آماده هستیم تا گفت‌وگو را، مبتنی بر منافع متقابل و در جست‌وجوی تصمیماتی که عادلانه و بر مبنای قانون بین‌المللی خواهد بود، ارتقا دهیم.

ترکیه و یونان، دو متحد ناتو بر سر میزان آبهای فلات‌قاره‌ای خود در مدیترانه شرقی دچار اختلاف هستند.

آنکارا همچنین مخالف حقوق قبرس برای اکتشاف گاز طبیعی در دریای دور این جزیره است و می‌گوید برخی از این مناطق با فلات‌قاره این کشور همپوشانی دارد. ترکیه همچنین معتقد است جامعه ترک قبرس هم دارای حقوقی بر هرگونه اکتشافات است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

6 − چهار =