کد خبر : 228430
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶
-

دستگیری دو عضو یک سازمان شبه‌نظامی سیک بعد از تیراندازی در دهلی

دستگیری دو عضو یک سازمان شبه‌نظامی سیک بعد از تیراندازی در دهلی

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دو فرد از این گروه امروز دوشنبه بعد از تیراندازی در دهلی نو دستگیر شدند. گروه ویژه پلیس دهلی تأیید کرد، مقدار زیادی مهمات نیز از این دو تروریست به نام‌های “دیلوار سینگ” و “کولوانت سینگ” کشف شده است. بنا بر اعلام پلیس دهلی نو، شش

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دو فرد از این گروه امروز دوشنبه بعد از تیراندازی در دهلی نو دستگیر شدند. گروه ویژه پلیس دهلی تأیید کرد، مقدار زیادی مهمات نیز از این دو تروریست به نام‌های “دیلوار سینگ” و “کولوانت سینگ” کشف شده است.

بنا بر اعلام پلیس دهلی نو، شش اسلحه کلت و ۴۰ فشنگ تحت تملک این دو تروریست، کشف شده است. این دو شخص همچنین به خاطر پرونده‌های دیگری در پنجاب نیز تحت تعقیب بودند.

در ماه اوت، دادگاه ضد ترور هند، یک شبه‌نظامی بابار خالسا و ۹ قاچاقچی دیگر را به خاطر تملک و فروش سلاح و مهمات برای تأمین تجهیزات ترور از پاکستان در سال ۲۰۰۹، به حبس ابد محکوم کرد.

بعد از طرح این موضوع توسط هند که سیک‌های جدایی‌طلب از آمریکا به عنوان سکویی برای جلب توجه جهانی و انجام فعالیت‌های ضد هند استفاده می‌کنند، کاخ سفید در سال ۲۰۱۸، چنین گروه‌هایی را محکوم کرد و گفت آن‌ها تهدیدی برای آمریکا به حساب می‌ِآیند.

دولت ترامپ در استراتژی ملی جدید خود برای مقابله با تروریسم اعلام کرد: چنین گروه‌هایی امکان دارد حالا از هدف گرفتن منافع آمریکا اجتناب کنند اما انجام مکرر ترور و بمب‌گذاری علیه اهداف مهم اقتصادی، سیاسی و اجتماعی، ریسک برای پرسنل ایالات متحده و منافع خارج از کشور را افزایش می‌دهد.

جنبش خالصتان در ایالت پنجاب هند، توسط جدایی‌طلبانی رهبری می‌شود که خواستار ایالت با حاکمیت جداگانه به نام “خالصتان” برای جامعه اقلیت مذهبی سیک هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست + دو =