کد خبر : 227805
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۹:۵۵
-

نماینده مجلس باید در کف میدان مشکلات مردم را حل کند

نماینده مجلس باید در کف میدان مشکلات مردم را حل کند

به گزارش قائم آنلاین، کمال علیپور در گفت‌وگو ، بابیان اینکه ما قوانین بسیار خوبی برای حل مشکلات کشور داریم که البته بعضی قوانین نیاز به اصلاح یا تنقیح دارد و باید در موضوعات تقنینی، تنقیح قوانین نیز اجرا شود اظهار کرد: باوجود داشتن قوانین اما متأسفانه بعد نظارتی مجلس در این چند سال ضعیف

به گزارش قائم آنلاین، کمال علیپور در گفت‌وگو ، بابیان اینکه ما قوانین بسیار خوبی برای حل مشکلات کشور داریم که البته بعضی قوانین نیاز به اصلاح یا تنقیح دارد و باید در موضوعات تقنینی، تنقیح قوانین نیز اجرا شود اظهار کرد: باوجود داشتن قوانین اما متأسفانه بعد نظارتی مجلس در این چند سال ضعیف عمل کرده است.

وی افزود: شرایطی را به وجود آوردند که اگر نماینده‌ای می‌خواست تا به موضوعی ورود و نظارت کند و تذکر بدهد می‌گفتند چه ارتباطی به مجلس دارد و متأسفانه راه غلطی که پیمودند به بدعت و عرف تبدیل شد و وظیفه نمایندگی مجلس گُم‌ شده بود.

نماینده مردم شهرستان‌های قائم‌شهر، جویبار، سیمرغ، سوادکوه و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قانون اساسی ورود نمایندگان را در همه ابعاد لازم دانسته است عنوان کرد: نماینده مجلس باید در کف میدان و در میان مردم باشد و بر قوانینی که وضع می‌کند نظارت داشته باشد و مجلس یازدهم با نگاه انقلابی به‌صورت جدی تمام دغدغه‌اش ورود جهادی به موضوع نظارت است.

علیپور خاطرنشان کرد: وظیفه نماینده مجلس و قوه مجریه در تقابل هم نیست بلکه در راستای کمک به یکدیگر و اصل نظام جمهوری اسلامی هم کم کردن فاصله‌ها و توزیع عدالت بین همه مردم است.

وی بابیان اینکه در این سال‌ها دیوان محاسبات به‌عنوان بازوی نظارتی مجلس، نظارت مؤثری نداشته است اظهار کرد: به‌عنوان مثلاً دیوان محاسبات در سال ۹۸ باید تفریق بودجه سال ۹۸ را ارائه می‌داد ولی در این سال، تفریق بودجه سال ۹۶ را ارائه می‌داد یعنی اهرم نظارتی مجلس دو سال از موضوع نظارتی عقب بود.

این مسئول گفت: یکی از صحبت‌های جدی نمایندگان این دوره با آقای قالیباف رئیس مجلس تقویت بخش نظارتی مجلس بود که نمایندگان مجلس با حمایت از این موضوع، نظارت‌ها را شدت بخشیدند و هرکدام در مناطق مختلف در حال نظارت بر موضوعات و کمبودهای آن منطقه هستند.

نماینده مردم شهرستان‌های قائم‌شهر، جویبار، سیمرغ، سوادکوه و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به چالش‌های موجود در استان مازندران بیان کرد: در استان مازندران می‌توانیم شرایطی را فراهم کنیم که در حوزه تولید، صنعت و کشاورزی پاسخگوی و تأمین‌کننده چند استان دیگر باشد ولی اکنون جز استان‌های عقب‌مانده اقتصادی هستیم.

علیپور بابیان اینکه بسیاری از پروژه‌هایی که امروز عقب‌مانده یا تعطیل‌شده دارای ردیف بودجه است گفت: بسیاری از مدیران در اتاق نشسته و منتظر این هستند بودجه خودش بیاید، درصورتی‌که مدیر برای دریافت بودجه  باید قدمی بردارد و بسیاری از مشکلات نیز نیاز به پول ندارد با یک مدیریت جهادی قابل‌حل شدن است و نظارت مؤثر نمایندگان نیز می‌تواند در تخصیص اعتبار درست و منطقی کمک کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وظیفه نماینده مجلس هم وضع قوانین، اصلاح قوانین، ناظر و بازوی نظارتی قوه مجریه است و تمام تلاش نمایندگان مجلس برای رسیدن به ایرانی آباد و توسعه‌یافته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 − سه =