کد خبر : 227513
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۳:۳۳
-

مالکی: جمهوری اسلامی ایران از مواضعش عدول نخواهد کرد

مالکی: جمهوری اسلامی ایران از مواضعش عدول نخواهد کرد

به گزارش قائم آنلاین، فداحسین مالکی در گفت‌وگو ، با اشاره به سفر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران گفت: با توجه به فشارهای آمریکا به سازمان ملل و آژانس انرژی اتمی سفر مدیرکل آژانس به کشورمان حائز اهمیت است و باعث تقویت موقعیت جمهوری اسلامی ایران خواهد شد. وی یادآور شد: این سفر

به گزارش قائم آنلاین، فداحسین مالکی در گفت‌وگو ، با اشاره به سفر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران گفت: با توجه به فشارهای آمریکا به سازمان ملل و آژانس انرژی اتمی سفر مدیرکل آژانس به کشورمان حائز اهمیت است و باعث تقویت موقعیت جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

وی یادآور شد: این سفر در شرایطی انجام شد که پیش از آن تلاش آمریکایی‌ها برای تصویب قطعنامه تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران راه به جایی نبرد و در شورای امنیت شکست خوردند و در حال حاضر به صورت غیرقانونی در تلاش برای فعال کردن مکانیسم ماشه هستند. اقداماتی که قطعا راهی به جایی نخواهد برد چون مواضع جمهوری اسلامی ایران مشخص بوده و از آن هم عدول نخواهد کرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبت‌های مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اظهار کرد: ایشان در سفر خود به ایران این نکته را اعتراف کرد که آژانس تحت فشار است، اما برای حفظ استقلال خود تلاش می‌کند و با همین رویکرد هم به ایران سفر کرده است ما هم تاکید کردیم که جمهوری اسلامی همکاری خود با آژانس را ادامه خواهد داد منوط به این‌که حقوق، حقانیت مواضع ما حفظ شود.

مالکی در جمع‌بندی گفت: سفر مدیرکل آژانس انرژی اتمی این پیام را به دنیا می‌دهد که آمریکا نمی‌تواند اهدافش را در تلاش برای فعال کردن غیرقانونی مکانیسم ماشه پیش ببرد، جمهوری اسلامی ایران بر مواضعش پایدار است و آژانس هم اعتراف کرد که نمی‌تواند حقانیت جمهوری اسلامی ایران را زیرسوال ببرد.

وی در پایان اظهار کرد: در این شرایط دستگاه دیپلماسی و مجلس شورای اسلامی باید تحرکات آمریکایی‌ها تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را رصد کنند چون مقامات آمریکایی برای تقویت جایگاه دونالد ترامپ و آسیب زدن به جایگاه جمهوری اسلامی ایران هر تلاشی را انجام خواهند داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 1 =