کد خبر : 227287
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹
-

رئیس حزب “الامه” سودان از گزینه های پیش روی کشورش سخن گفت

رئیس حزب “الامه” سودان از گزینه های پیش روی کشورش سخن گفت

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، در بیانیه هیاتی از وکلای دارفور که پس از دیدار با الصادق المهدی، رئیس حزب الامه سودان در منزلش در شهر “ام درمان” واقع در غرب خارطوم منتشر شد، آمده است: در این دیدار الصادق درباره شرایط موجود صحبت کرد و اینکه کشور با توجه

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، در بیانیه هیاتی از وکلای دارفور که پس از دیدار با الصادق المهدی، رئیس حزب الامه سودان در منزلش در شهر “ام درمان” واقع در غرب خارطوم منتشر شد، آمده است: در این دیدار الصادق درباره شرایط موجود صحبت کرد و اینکه کشور با توجه به تفاوت و دوری موضعگیری‌های گروه‌های آزادی و تغییر از یکدیگر و ناکامی‌های دولت عبدالله حمدوک، سه گزینه پیش رو دارد که عبارتند از آشوب، کودتای نظامی و یا جهش به سمت انتخابات زودهنگام.

ائتلاف گروه‌های آزادی و تغییر ژانویه ۲۰۱۹ تاسیس شد، این ائتلاف هدایت اعتراضات مردمی را بر عهده داشت که در تاریخ ۱۱ آوریل همان سال فرماندهی ارتش را مجبور کرد عمر البشیر را از ریاست جمهوری برکنار کند.

از مهمترین تشکل‌های این ائتلاف می‌توان از “ندای سودان”، “جمعیت شاغلین”، “ائتلاف اجماع ملی”، “ائتلاف جمعیت فدرال” و نیز گروه‌های جامعه مدنی نام برد که در حال حاضر با ارتش در مدیریت مرحله انتقالی که از ۲۱ اوت ۲۰۱۹ آغاز شد و ۳۹ ماه ادامه داشته و اواخر ۲۰۲۲ با برگزاری انتحابات به پایان می‌رسد، مشارکت دارد.

هیات حامیان دارفور در ادامه بیانیه خود اعلام کرد: حزب الامه یک برنامه یکپارچه تدوین شده برای رسیدگی به تمامی طبقات جامعه سودان دارد.

این هیات تاکید کرد: مرحله انتقالی سودان در حال حاضر در خطر است و گروه‌هایی وجود دارند که آشکارا نیروهای مسلح را نسبت به هر گونه فرصتی برای ضربه زدن به مرحله انتقالی تحریک می‌کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 5 =