کد خبر : 226661
تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴
-

مجوزی برای برگزاری مراسم تعزیه در آمل صادر نشد

مجوزی برای برگزاری مراسم تعزیه در آمل صادر نشد

به گزارش قائم آنلاین، حجت‌الاسلام اسماعیل رمضانی در گفتگو ، با اشاره به کاهش تعداد فوتی ها بخاطر کرونا اظهار کرد: نسبت به ابتدای مردادماه که در برخی روزها تعداد فوتی‌ها دو رقمی بود، این روزها شاهد کمتر فوتی‌ها هستیم، امروز دو فوتی داشتیم. وی با بیان اینکه ستاد مقابله با کرونا هیچ مجوزی برای

به گزارش قائم آنلاین، حجت‌الاسلام اسماعیل رمضانی در گفتگو ، با اشاره به کاهش تعداد فوتی ها بخاطر کرونا اظهار کرد: نسبت به ابتدای مردادماه که در برخی روزها تعداد فوتی‌ها دو رقمی بود، این روزها شاهد کمتر فوتی‌ها هستیم، امروز دو فوتی داشتیم.

وی با بیان اینکه ستاد مقابله با کرونا هیچ مجوزی برای برگزاری تعزیه نداده است، عنوان کرد: با وجود تمام احترامی که به این سنت داریم و برنامه خوبی در سالهای گذشته اجرا شده است، اما اولویت را سلامتی جامعه  در نظر گرفته ایم، به همین خاطر این مراسم از سوی فرمانداری و ستاد مبارزه با کرونا تایید نشده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آمل ادامه داد: انچه ستاد ارائه کردند تمام پروتکل در این مراسم رعایت می شود، اما بخاطر جمعیت زیادی که از مکان های مختلف می ایند و این باعث افزایش شیوع بیماری می شود، باید برگزار نشود.

وی تصریح کرد: شیوه نامه اجرایی مراسمات محرم تاکید کرده اند مراسمات با تجمع کم برگزار شود تا خطر شیوع ویروس کرونا به حداقل برسد به همین خاطر اولویت سلامت جامعه است، به همین خاطر ستاد مجوز این برگزاری تعزیه را نداد و تایید نکرد.

رمضانی به تاکید عدم برگزاری مراسمات پر تجمع اشاره کرد و افزود: شیوه نامه برنامه های خاص مانند مراسم یوم العباس زنجان،  نخل کشی اصفهان و برنامه مشابه این چنینی را تایید نکردند.

وی از برگزاری ۵۰ درصد مراسم هیئت ها تا امروز خبر داد و خاطرنشان کرد: تا روز عاشورا ۷۰ درصد هیئت ها مراسم عزاداری برگزار خواهند کرد، البته در سال گذشته  ۳۷۰ روحانی در شهرستان اعزام شدند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آمل با بیان اینکه مسئولیت مراسم محرم با سازمان تبلیغات اسلامی است، گفت: کارگروه ستاد کرونا در شیوه نامه اجرای مقابله با کرونا ۵ کارگروه در نظر گرفته است، مراسم با سازمان تبلیغات اسلامی، کارگروه بهداشت با اداره بهداشت، اطلاع رسانی با اداره ارشاد، امنیت بر عهده نیروی انتظامی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده − 14 =