کد خبر : 225416
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۶:۳۷
-

امامان جمعه اهل سنت کردستان: عادی‌سازی روابط با اسرائیل رسوایی تاریخی برای حکام عربی است

امامان جمعه اهل سنت کردستان: عادی‌سازی روابط با اسرائیل رسوایی تاریخی برای حکام عربی است

به گزارش قائم آنلاین، بیش از هفت دهه از اشغال کشور فلسطین و تشکیل رژیم جعلی با حمایت جبهه استکبار به سرکردگی آمریکا و انگلیس می‌گذرد، اسرائیل غاصب در این سال‌ها ظلم‌های متعددی بر مردم مظلوم این کشور وارد کرد که کشتار و جنایت‌های فجیع آوارگان اردوگاه‌های صبرا و شتیلا، جنایت دیر یاسین، کشتار قانا، کشتار شهرهای «اللُد» و

به گزارش قائم آنلاین، بیش از هفت دهه از اشغال کشور فلسطین و تشکیل رژیم جعلی با حمایت جبهه استکبار به سرکردگی آمریکا و انگلیس می‌گذرد، اسرائیل غاصب در این سال‌ها ظلم‌های متعددی بر مردم مظلوم این کشور وارد کرد که کشتار و جنایت‌های فجیع آوارگان اردوگاه‌های صبرا و شتیلا، جنایت دیر یاسین، کشتار قانا، کشتار شهرهای «اللُد» و «الرمله»، کشتار دوایمه، کشتار قبیه، جنایت‌های فجیع در غزه و ….هزاران ظلم و جنایتی است که توسط این رژیم سفاک صورت گرفته است.

رژیم جعلی صهیونیست با حمایت‌های جبهه استکبار غرب با کمک حاکمان خائن و افراد وابسته به غرب جنایت‌هایی را رقم زده است که هرگز فراموش نخواهد شد.

طی چند سال اخیر و به ویژه با روی کار آمدن ترامپ بارها موضوع رابطه غیرعلنی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس با رژیم صهیونیستی مطرح شد، اما این کشورها عموما این موضوع را کتمان می کردند در ماه مبارک رمضان امسال بلاخره رسانه ها از توافق رژیم صهیونیستی و امارات برای برقراری رابطه خبر دادند، خبری که بدون واکنش منفی مقامات اماراتی پیگیری شد.

در آستانه سالگرد روز جهانی قدس بود که مرکز اطلاع رسانی فلسطین در این زمینه به نقل از رادیو سراسری رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تل‌آویو و ابوظبی بر سر افتتاح سفارت این رژیم در دبی در مهر ماه آینده به توافق رسیده‌اند.

موضوعی که رادیو سراسری رژیم صهیونیستی آن را یک تحول سیاسی خواند و اعلام کرد «سفارت اسراییل قرار است ابتدا به مدت شش ماه و به طور علنی در امارات دایر شود».

در سال‌های نه چندان دور هرگونه برقراری روابط با این رژیم از دید کشورهای عربی گناهی نابخشودنی تلقی می‌شد و این کشورها باید بهای گزافی بابت این اقدام پرداخت می‌‌کردند تا جایی که که اگر هر کشور عربی به رژیم صهیونیستی نزدیک می‌شد با برخورد شدید از سوی کشورهای عربی و اسلامی مواجه می‌شد.

اما سران سعودی و بحرین نیز در سال‌های اخیر تمام تلاش خود را برای ارتباط با صهیونیست‌ها بکار گرفتند که با روی کار آمدن دونالد ترامپ در آمریکا از سال ۲۰۱۵ و همچنین محمد بن سلمان در عربستان این روند سرعت بیشتری به خود گرفت.

امروز کشورهای عربی با نادیده گرفتن حق مسلم فلسطینیان، برای رابطه علنی با رژیم صهیونیستی با هم مسابقه گذاشته‌اند.

پنج‌شنبه هفته گذشته بود که رئیس جمهوری آمریکا از عادی‌سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی خبر داد. خبری که همچون بمب در فضای رسانه‌ای و خبری صدا کرد و واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت.

 شمشیری زهرآگین در پیکر امت اسلامی

از دیدگاه علمای اهل سنت کردستان این توافق حماقتی تاریخی و شمشیری زهرآگین در پیکر امت اسلامی است که باید از سوی تمام مسلمانان و آزادیخواهان جهان محکوم شود.

توافق امارات متحده عربی با اسرائیل غاصب نقض حقوق مسلمانان است

امام جمعه سنندج با بیان اینکه همه پیامبران الهی زیر سایه قرآن انسان‌ها را به‌ سمت آزادی، حریت، شرف و آزادگی سوق داده‌اند، اظهار کرد: اسرائیل غاصب با زیاده‌خواهی، بیش از نیم قرن است که کشور مسلمان فلسطین را در چنگال خود قرار داده است و امروز می‌بینیم که امارات متحده عربی به جای تلاش برای آزادسازی قدس شریف با دشمنان اسلام هم‌پیمان می‌شوند.

ماموستا فایق رستمی عنوان کرد: مردم فلسطین برای دفاع از ارزش‌های اسلام و مسلمانان سال‌های سال است با دست خالی در برابر دشمنان اسلام ایستادگی می‌کنند و این توافق ننگین امارات متحده عربی با اسرائیل زمینه را برای ظلم بیشتر به مردم بی‌گناه فلسطین فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام می‌دانند اتحاد مسلمانان رگ و ریشه آنان را به صورت کامل قطع می‌کنند از این رو همه توان خود را برای ایجاد شکاف در بین مسلمانان بکار گرفته‌اند، گفت: این توافق ننگین امارات با رژیم صهیونیست که قطعا با چراغ سبز شیطان بزرگ انجام گرفته نشانگر بی‌بصریتی و عدم زمان‌شناسی دولت امارات است.

 این توافق ننگین امارات با رژیم صهیونیست که قطعا با چراغ سبز شیطان بزرگ انجام گرفته نشانگر بی بصریتی و عدم زمان شناسی دولت امارات است.

وی خاطرنشان کرد: امارات متحد عربی با این توافق دست در دست دشمنان اسلام و پیامبر گذاشته ولی به امید خداوند این توطئه مخالفان دین پیامبر همچون تمام توطئه‌های آنان نقش برآب خواهد شد.

توافق امارات متحد عربی با اسرائیل هیچ توفیقی برای دولت عربی ندارد 

امام جمعه موقت کامیاران هم در این باره گفت: این توافق که به عنوان مکر و حیله از طرف رژیم صهیونیست و آمریکا سازش عادلانه نیست و هیچ توفیقی برای دولت عربی ندارد و ذلت‌نامه برای دولت‌های عربی است دولت‌های عربی باید پیرو مکتب قرآن باشند.

ماموستا اقبال بهمنی افزود: تنها کشور و ملتی که قاطعانه در برابر رژیم صهیونیست ایستاد و سفارتخانه اسرائیل را از کشورش بیرون کرد و ارتباطات خود را قطع و اسرائیل را به رسمیت نشناخته ایران اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: پشتیبان دولت‌های عربی و اسلامی و مردم فلسطین ملت ایران هستند این دولت‌ها نباید فریب اسرائیل و آمریکا رخورند و فکر نکنند با این توافق جبهه‌ای در مقابل ایران قرار داده‌اند.

امام جمعه موقت کامیاران گفت: عاقبت این قرارداد چیزی جز شکست نیست و خون رنگین شهدای فلسطین به زودی به بار خواهد نشست و پیروزی بزرگ نزدیک است.

عاقبت این قرارداد ننگین چیزی جز شکست نیست و خون رنگین شهدای فلسطین به زودی به بار خواهد نشست و پیروزی بزرگ نزدیک است.

وی با بیان اینکه امروز جبهه مقاومت در جهان اسلام شکل گرفته است، گفت: امارات متحد عربی هم باید می آمدند به این جبهه می‌پیوستند نه با چنین قرارداد نگینی ضمن خیانت به مسلمانان عمق بدبختی و ضعف خود را به جهان نشان دهند.

توافق امارات متحد عربی با اسرائیل رسوای تاریخی برای حکام عربی است

ماموستا هاشم نوری امام جمعه اهل سنت قروه هم می‌گوید: توافق چند روز اخیر امارات متحده عربی با رژیم صهیونیستی که به واسطه میانجی‌گری آمریکای خونخوار اتفاق افتاده، توافقی نحس و ننگین است.

وی ضمن محکوم کردن این توافق و سازش نگین، گفت: این حرکت سخیف نشانه ضعف و ناتوانی حکام عربی است که امروز در برابر دشمنان خدا خود را تا این حد ضعیف و تزلزل داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: توافقی که آنها انجام داده‌اند به این معنی است که آنها دولت اسرائیل را که حتی دول غربی به رسمیت نمی‌شناسند، آنها را به رسمیت شناخته که این حرکت از جانب تمام مسلمانان جهان باید محکوم شود.

امام جمعه اهل سنت قروه خاطرنشان کرد: این توافقنامه در حقیقت پشت کردن به قرآن، تمام مسلمانان و ملت مظلوم و بیگناه فلسطین است که بیش از ۷۵ سال است در چنگال دشمنان اسلام و قرآن اسیر شده‌اند.

توافقنامه امارات متحد عربی با اسرائیل در حقیقت پشت کردن به قرآن، تمام مسلمانان و ملت مظلوم و بیگناه فلسطین است

ماموستا نوری افزود: آنچه مسلم است آمریکای خونخوار بیش از چهار دهه است با اهداف بلند پایه نظام مقدس ایران اسلامی در ستیز است اما چنین توافقی قطعا هیچ تاثیر در ابعاد سیاسی کشور ما ندارد و نمی تواند  اتفاقی درست در روند سازش عادلانه باشد.

وی اظهار کرد: این توافق قطعا به منزلگاه واقعی خود نمی رسد و یک رسوای تاریخی برای حکام عربی بر جا خواهد گذاشت.

توافق ننگین امارات با رژیم صهیونیست خیانت به تمام ارزش‌های اسلام است 

امام جمعه مریوان هم می‌گوید: خداوند متعال در قرآن به صراحت اعلام کرده است ستیزه جوترین دشمن اسلام و جامعه مسلمانان یهودیت و اسرائیل غاصب هستند.

ماموستا مصطفی شیرزادی با بیان اینکه آنچه در کتاب آسمانی ما در مورد یهود و اسرائیل آمده بهترین پاسخ به این سوال است و دیگر نیاز به عنوان نظر انسانی نیست، خاطرنشان کرد: صهیونیست واقعا غده سرطانی است که بزرگترین ضربه را به مسلمانان وارد کرده است و عادی‌سازی رابطه با چنین غده سرطانی و دشمنی خیانت به اسلام و مسلمانان است.

امام جمعه مریوان عنوان کرد: سیاست عادی‌سازی ارتباط با اسرائیل از چالش‌هایی است که متاسفانه برخی کشورهای عربی به آن دامن می‌زنند و امروز شاهد هستیم که  امارات متحده عربی با توافق با رژیم صهیونیستی زمینه را برای ظلم و خیانت به مسلمانان به ویژه فلسطین فراهم کرده اند.

ماموستا شیرزادی در ادامه به سخنان رهبر کبیر انقلاب در خصوص محو و ریشه‌کن کردن غده سرطانی اسرائیل گریزی زد و خاطرنشان ساخت: برخی کشورهای عربی به شریک دزد و رفیق قافله تبدیل شده‌اند آنچه امروز درباره دفاع از اسلام می‌گویند دروغی بیش نیست و دشمنان اسلام مغایر بودن حرف و عمل آنها را به خوبی درک کرده و براساس آن دست به جنایت در کشورهای مسلمان مانند فلسطین می‌زنند.

وی  گفت: عادی‌سازی ارتباط با اسرائیل و چنین سازش هایی در حقیقت همکاری با دشمنان اسلام و مسلمانان است که به شدت آن را محکوم می‌کنیم.

عادی‌سازی ارتباط با اسرائیل و چنین سازش هایی در حقیقت همکاری با دشمنان اسلام و مسلمانان است که به شدت آن را محکوم می کنیم

وی عنوان کرد: این سازش ذلیلانه حاکمان امارات متحده عربی با رژیم جنایتکار صهیونیستی خیانت به ارزش‌های امت اسلامی و تمام مسلمانان به ویژه آرمانهای فلسطین مظلوم است.

امام جمعه مریوان در مورد اینکه عادی سازی روابط بین این دو چه تاثیری بر روی کشور های اسلامی دارد، اظهار کرد: این توافق  به نوعی زمینه و بستر برای ظلم بیشتر این رژیم منحوس را در حق مردم فلسطین فراهم می کند .

ماموستا شیرزادی توافق امارات متحده عربی با رژیم صهیونیستی کمک به خواسته های ضد اسلامی و انسانی این رژیم خواهد بود، گفت: آمارت متحده عربی به جای دفاع از حق و حقوق فلسطین و تلاش برای بازگرداندن املاک و حق مردم فلسطین با این رویه و اقدام  مسیر اسرائیل و در کل آمریکا خونخوار را به خونخواری بیشتر مسلمانان تسهیل می کند.

وی گفت: امارت متحده عربی بجای این کار باید در کنار سایر کشورهای مسلمان در مسیر مهار کردن رژیم اسرائیل غاصب باید تلاش کند.

ماموستا شیرزادی عنوان کرد: دشمنی آمریکا و دست نشانده های آنان با ایران اسلامی موضوع تازه ای نیست استکبار جهانی بیش از چهار دهه است علیه کشور ما توطئه افکنی می کنند ولی هرگز نتوانسته اند راه به جایی ببرند و این توطئه آنان نیز مانند سایر توطئه هایشان به سنگ می خورد.

و سخن آخر…

این توافق تجاوز آشکار به حقوق دینی، تاریخی مردم فلسطین و در بعد کلان تر امت اسلامی است، اما جهان اسلام تنها دولت­ های قبیله ­ای نیست و امت اسلامی تکلیف خود را با پیمان شکنان آرمان فلسطین و قدس شریف روشن خواهد کرد مسلمانان و آزادیخواهان جهان قطعا  هر معامله­ ای را با دشمنان امت اسلامی بر موضوع فلسطین به عنوان پاره تن اسلام، معامله­ ای حرام و خیانت می­ داند و خیانت حکام اماراتی به آرمان فلسطین به ضرر خودشان تمام خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دوازده + 20 =