کد خبر : 225247
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷
-

گفت‌وگوی تلفنی پوتین و اردوغان درباره آتش‌بس و آغاز مذاکرات در لیبی

گفت‌وگوی تلفنی پوتین و اردوغان درباره آتش‌بس و آغاز مذاکرات در لیبی

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، طبق بیانیه‌ای که کرملین امروز (دوشنبه) منتشر کرد، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود یک گفت‌وگوی تلفنی داشت. طبق بیانیه کرملین، در این تماس تلفنی تمرکز اصلی بر مشکلات بحران لیبی بود. همچنین در این گفت‌وگو تاکید شد همه

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، طبق بیانیه‌ای که کرملین امروز (دوشنبه) منتشر کرد، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود یک گفت‌وگوی تلفنی داشت.

طبق بیانیه کرملین، در این تماس تلفنی تمرکز اصلی بر مشکلات بحران لیبی بود. همچنین در این گفت‌وگو تاکید شد همه طرف‌های درگیر در لیبی باید گام‌های واقعی را در مسیر برقراری آتش‌بسی پایدار و آغاز مذاکراتی مستقیم مطابق با نتایج کنفرانس برلین و قطعنامه ۲۵۱۰ شورای امنیت بردارند.

در ادامه این بیانیه آمده است، دو طرف ضمن بررسی شرایط سوریه بر لزوم افزایش اقدامات مشترک در زمینه مبارزه با تروریسم تاکید کردند.

همچنین آنها درباره افزایش هماهنگی‌ها جهت اجرای توافقنامه‌های دو کشور درباره منطقه کاهش تنش ادلب از جمله پروتکل الحاقی توافقنامه سال ۲۰۱۸ سوچی که پنجم مارس در مسکو به تصویب رسید، توافق کردند.

همچنین خبرگزاری آناتولی گزارش داد، رجب طیب اردوغان با ولادیمیر پوتین مسائل منطقه‌ای به‌ویژه تحولات اخیر در شرق دریای مدیترانه و لیبی تلفنی گفت‌وگو کرد.

مرکز ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که طرفین در این مکالمه تلفنی بر اهمیت حفظ همکاری‌ها و مذاکراه تاکید کردند.

براساس این بیانیه، سران ترکیه و روسیه همچنین توافق کردند که تماس‌های ترکیه و روسیه در خصوص سوریه از طریق کانال‌های نظامی و دیپلماتیک ادامه یابند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 − دوازده =