کد خبر : 225173
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۵:۲۹
-

تک امتیازهایی به ارزش طلا فرصت‌طلبی تراکتور و سپاهان

تک امتیازهایی به ارزش طلا فرصت‌طلبی تراکتور و سپاهان

به گزارش قائم آنلاین، هفته بیست و نهم لیگ برتر شنبه شب گذشته با انجام ۸ بازی به صورت همزمان برگزار شد و در بازی‌های مهمی که سرخابی‌های تهران برابر دو تیم پایین جدولی گل گهر و پیکان به میدان رفتند، هیچ تیمی برنده از میدان خارج نشد. در دیدار پر گل و جالب پرسپولیس

به گزارش قائم آنلاین، هفته بیست و نهم لیگ برتر شنبه شب گذشته با انجام ۸ بازی به صورت همزمان برگزار شد و در بازی‌های مهمی که سرخابی‌های تهران برابر دو تیم پایین جدولی گل گهر و پیکان به میدان رفتند، هیچ تیمی برنده از میدان خارج نشد.

در دیدار پر گل و جالب پرسپولیس و گل گهر، تیم میزبان در حالی که با پنالتی دقیقه ۹۲ از پرسپولیس عقب افتاد و به نظر می‌رسید باید با شکست میدان را ترک کند، در دقیقه ۹۶ دروازه قهرمان زودهنگام مسابقات را برای بار سوم باز کرد تا در این بازی امتیازات به صورت مساوی تقسیم شود. اخراج کمال کامیابی نیا در دقیقه ۱۵ و پیروزی دو برصفر گل گهر در پایان نیمه نخست باعث شد تا شاگردان مجید جلالی خود را برنده این دیدار قلمداد کنند ولی تعویض‌های به موقع گل محمدی در نیمه دوم و اشتباه دروازه بان و مدافعان گل گهر باعث شد پرسپولیس به بازی برگردد و از شکست نجات پیدا کند. با این حال یک امتیاز این دیدار برای گل گهری‌ها آن‌قدر حائز اهمیت بود که شاید در روز پایانی به لطف همین یک امتیاز بقا در لیگ برتر را جشن بگیرند.

اخراج دانشگر از استقلال
شاگردان فرهاد مجیدی هم در استقلال در مصاف با یکی دیگر از تیم‌های در حال سقوط نتیجه‌ای بهتر از مساوی نگرفتند. شاگردان مجیدی که برای تثبیت نایب قهرمانی و سهمیه آسیا به شدت به امتیازات کامل این بازی نیاز داشتند، نتیجه‌ای بهتر از تساوی یک- یک نگرفتند. این نتیجه بیشتر برای شاگردان ویسی خوشایند بود که آنها را به رده سیزدهم رساند تا به طور موقت از محدوده خطر دور شوند.

البته در پایان این دیدار محمد دانشگر یکی از خبرساز‌ترین بازیکنان استقلال برای سومین بار حاشیه‌ساز شد و سرانجام از سوی سرمربی این تیم اخراج شد. دانشگر با انتشار یک استوری تند خطاب به عده‌ای در باشگاه استقلال آنها را اهل کوفه خواند و جدایی اش را از جمع
آبی پوشان اعلام کرد. این بازیکن همچنین اعلام کرده بوده که چند بازی گذشته را نیز به خاطر داریوش شجاعیان و روزبه چشمی در استقلال مانده و به کارش ادامه داده است.
از این رو پیش‌بینی می‌شد که اقدام دانشگر واکنش تندی از سوی کادرفنی استقلال به همراه داشته باشد و همین اتفاق هم رخ داد. فرهاد مجیدی که از دست دانشگر بسیار ناراحت بود، دیروز این بازیکن را از تیمش بار دیگر اخراج کرد تا باشگاه درباره اش تصمیم بگیرد.مجیدی در این باره گفته است: « هیچ نامی بالاتر از استقلال و هوادارانش نیست؛ محمد دانشگر حق حضور در تمرینات را نخواهد داشت و آزاد است به هر تیمی که دوست دارد برود.»
این مدافع جوان که در اوایل فصل یکبار با استراماچونی دچار چالش شد و از تیم کنار رفت و دوباره برگشت، چند هفته قبل در جریان یکی از تمرینات با وریا غفوری جر و بحث کرد و همین مسئله فرهاد مجیدی را بر آن داشت تا او را از تمرینات کنار بگذارد. دانشگر بعد از چند جلسه غیبت در تمرینات و مسابقات از سوی باشگاه با جریمه نقدی مواجه شد و دوباره به تمرینات و مسابقات برگشت. او حتی در دو بازی گذشته استقلال مقابل سپاهان و پیکان نیز به صورت ثابت به میدان رفت.

فرصت‌طلبی سپاهان و تراکتور
سپاهان و تراکتور خوشبخت‌ترین تیم‌های بالای جدول بودند که در روز توقف استقلال و فولاد توانستند حریفان خود را شکست دهند تا شانس‌شان برای سهمیه آسیا و عنوان نایب قهرمانی افزایش یابد. در این میان سپاهان دست به کار بزرگ‌تری زد که توانست شهرخودرو مدعی را با نتیجه ۲ بر صفر شکست دهد.
نساجی هم کماکان با محمود فکری نمی‌بازد، این‌بار در خانه خود مقابل ذوب آهن متحول شده بدون گل متوقف شد. این نتیجه شاید به کار نساجی نیامد اما از یک طرف باعث شد تا شاگردان فکری همچنان در مسیر نباختن گام بردارند و از طرف دیگر ذوب آهن با کسب یک امتیاز خارج از خانه با آرامش بیشتر و شرایط برابر از لحاظ امتیازی در هفته پایانی در اصفهان میزبان تیم گل گهر سیرجان باشد.

پارس جنوبی در لبه پرتگاه
بازی نساجی و ذوب آهن تنها «صفر-صفر» هفته نبود و دو بازی دیگر هم بدون رد و بدل شدن گل به پایان رسید. بازی سایپا مقابل نفت مسجد سلیمان و پارس جنوبی مقابل فولاد بدون گل به پایان رسید. پارسی‌های جنوبی با این نتیجه بیشتر از همیشه خطر سقوط به دسته پایین‌تر را احساس می‌کنند و شاگردان نکونام هم به دلیل همین مساوی به رده پنجم سقوط کرده و دیدارحساس هفته آخرشان برابر تراکتور سرنوشت یکی از سهمیه‌های لیگ قهرمانان آسیا را مشخص خواهد کرد.

در آبادان صنعت نفت در خانه خود شاهین بوشهر را با نتیجه ۳ بر یک شکست داد تا قبل از اتمام رسمی فصل فوتبال، پرونده این تیم بوشهری در لیگ برتر بسته شود.

در هفته بیست و نهم جمعاً ۱۷ گل به ثمر رسید که پرگل‌ترین بازی هفته دیدار بین دو تیم پرسپولیس و گل‌گهر با رد و بدل شدن ۶ گل بود. تنها پنالتی هفته در سیرجان به سود پرسپولیس گرفته شد که توسط مهدی ترابی به گل تبدیل شد و تنها کارت قرمز هفته هم در سیرجان از جیب داوران خارج شد که این کارت نصیب کمال کامیابی نیا شد.

زودهنگام‌ترین گل هفته را عیسی آل کثیر مهاجم صنعت نفت در دقیقه ۲۰ به شاهین زد. دیرهنگام‌ترین گل را هم علیرضا ابراهیمی بازیکن گل گهر در دقیقه ۹۶ به پرسپولیس زد.

بهترین پاسورهای هفته جعفر سلماسی از صنعت نفت و احمد زنده روح از گل گهر هر کدام با ۲ پاس گل بودند و بهترین گلزن هفته علیرضا ابراهیمی از گل گهر با ۲ گل بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده − 1 =