کد خبر : 225118
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷
-

مگر هزینه برجام را پذیرفتید که حالا دنبال مسئول هزینه FATF هستید؟!

مگر هزینه برجام را پذیرفتید که حالا دنبال مسئول هزینه FATF هستید؟!

به گزارش قائم آنلاین، روزنامه دولتی ایران دیروز به سیاق رویه تحریف‌گرانه خود نوشت: «در شرایطی که همه قدرت‌های بیرونی دست به دست هم داده‌اند تا دولت را ناکارآمد جلوه دهند، ابتکاری که دولت به خرج داد تا بتواند یکی از گره‌های بحرانی که به دلایل تحریم پیش آمده باز کند به بن‌بست خورد بدون

به گزارش قائم آنلاین، روزنامه دولتی ایران دیروز به سیاق رویه تحریف‌گرانه خود نوشت: «در شرایطی که همه قدرت‌های بیرونی دست به دست هم داده‌اند تا دولت را ناکارآمد جلوه دهند، ابتکاری که دولت به خرج داد تا بتواند یکی از گره‌های بحرانی که به دلایل تحریم پیش آمده باز کند به بن‌بست خورد بدون آنکه راه برون رفتی برای آن دیده شود. به همین خاطر باید این سؤال را در کنار سؤال رئیس‌جمهوری طرح کرد که هزینه خسارت تداوم وضع موجود را چه کسانی متقبل می‌شوند؟ یادمان باشد که در پایان سال گذشته وقتی موعد اف‌ای تی اف به سر می‌آمد و مجمع تشخیص مصلحت نظام که می‌بایست لوایح مرتبط با آن را تایید می‌کرد به دلایلی از آن امتناع کرد همان موقع مسئولان دولت هم این سؤال را مطرح کردند که خسارت عدم تصویب اف‌ای تی اف را چه کسانی متقبل می‌شوند؟»

ارگان دولت مدعی شد: «هنوز مخالفانی که باعث شده‌اند لوایح مرتبط با اف‌ای تی اف به تصویب نرسد، در مقابل آن سؤال، سکوت اختیار کرده‌اند و پاسخ این سؤال همچنان باز است. در حقیقت این سؤال نیز کنار سؤالات دیگر- مثل سؤال بالا- همچنان با سکوت مواجه است.»

از تقلاهای فریبکارانه جریان تحریف، جا زدن عدم تصویب دو لایحه مرتبط با FATF به عنوان علت عدم برقراری تبادلات بانکی و نابسامانی‌های اقتصادی است. برخلاف این خط خبری دروغ، عامل تحریم مالی ایران آمریکاست با وضع تحریم‌های ثانویه نه FATF. تصویب لوایح مرتبط با کارگروه ویژه اقدام مالی نه تنها تسهیل‌گر روابط مالی ایران با خارج نیست که تخریب‌کننده آن است؛ شاهد آن تصریح FATF است؛ FATF اسفند ۹۷ با انتشار گزارشی صراحتاً اعلام کرد که اجرای مؤثر تحریم‌های مالی هدفمند و شناسایی مسیرهای ایران برای دور زدن تحریم را ذیل رسالت مقابله با ‌اشاعه تسلیحات کشتار جمعی خود تعریف کرده و با جدیت تمام در پی اجرای آن است. با این شرایط این بزک‌گران FATF هستند که باید پاسخگوی هیاهوگری، تحریف‌گری خود و بازی در نقشه دشمن بر علیه ملت باشند. آنها باید پاسخ دهند که اجرای یکطرفه توصیه‌های FATF چه دستاوردی برای کشور جز خسارت و خودتحریمی داشته است؟ خرداد ۹۶ اسنادی افشا شد که نشان می‌داد برخی بانک‌ها در راستای عمل به توصیه‌های FATF، همکاری با برخی ارگان‌های داخلی را که از سوی دشمنان ملت تحریم‌شده‌اند، قطع کرده‌اند. افشای اطلاعات ۴۰۰ صرافی هم اطاعت از FATF بود. این کار خیانت‌آلود کمک به معیشت مردم و تسهیل مراودات مالی بود یا گرای به دشمن برای نقطه زنی در جنگ اقتصادی؟ بزک‌گران FATF به جای فرار به جلو باید پاسخگو باشند.

دولت از «بی‌عملی» رسیده‌ به مرحله «عمل مخرب»!
روزنامه ابتکار در یادداشتی به موضوع «وعده گشایش اقتصادی روحانی» پرداخت و نوشت: بدون تعارف باید گفت دیگر «بی‌عملی» بخش اصلی کشورداری ما شده است. به جرات می‌توان گفت در بحرانی‌ترین دوره تاریخ بعد از انقلاب هستیم اما هیچ تصمیم مهمی گرفته نمی‌شود… در چنین فضایی که جامعه از اراده و عمل قدرت ناامید و یا کم امید شده است، به ناگاه خبر می‌آید که تصمیم بزرگی در راه است. نگاه جامعه خیره می‌شود و در دل‌ها کورسویی از امید شکل می‌گیرد.

بعد از کش‫و‫قوس‌های زیاد، کاشف به عمل می‌آید همه اخبار تنها در حد یک طرح پیشنهادی بوده است و هنوز تصمیمی پیرامون آن نگرفته‌اند. درد بی‌عملی، ما را به کارهای عجیب کشانده است. در برهوت عمل و ایده عمل، هر پیشنهاد عملیاتی را با ذوق بی‌حد، برسرِ دست می‌کنیم و آن را در بوق و کرنا می‌کنیم. درواقع انگار دچار آشفتگی در رویه شده‌ایم و شئون را پریشان کرده‌ایم!
در ادامه این مطلب آمده است: به عبارتی گاهی اثر برخی از تصمیمات غیرکارشناسی صدها برابر کرونا روان جامعه را خراب می‌کند. اگر بنا است همه تسلیم پروتکل‫های ستاد کرونا باشیم، پس این بازی‌های عجیب دیگر چه صیغه‌ای است؟ یا اینکه امروزه بورس در ایران بنا به هر علتی، امیدی را در کویر اقتصاد ایران برای جذب سرمایه ایرانیان فراهم آورده است؛ اما ناگهان میان این تقلای امید، جدال دو وزارتخانه برسر صندوق دارا و خبرهای متناقض و وعده‌های غیرکارشناسی، می‌رود که این فرصت را به مهم‌ترین تهدید تبدیل کند! انگار از «بی‌عملی» یک پله دیگر سقوط کرده‌ایم و رسیده‌ایم به مرحله «عمل مخرب».

لازم به یادآوری است که نباید فراموش کرد بخش قابل توجهی از مشکلات امروزی کشور و وعده وعیدهای توخالی جناب رئیس‌جمهور، نتیجه حمایت و جانبداری تمام قد مدعیان اصلاحات از گفتمان تدبیر و امید! در انتخابات ۹۲ و ۹۶ است.

ناراحتی روزنامه اصلاح‌طلب از پخش اعترفات یک جاسوس
روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد روز گذشته در واکنش به پخش اعترافات «مسعود مصاحب» كه در قالب دبيركل انجمن دوستي ايران و اتريش با سرويس موساد و آلمان مبادرت به جاسوسي مي‌كرده‌، در مطلبی با عنوان « مصائب مصاحب» نوشت:« صداوسيما ابتداي اين ويديو به اين خبر اشاره كرده و در ادامه به آن پاسخ‌هايي مطرح كرده و ادعا كرده كه مسعود مصاحب كه درباره ايران جاسوسي كرده، به كشوري كه تابعیت دوم آن است؛ يعني اتريش هم خيانت كرده و اطلاعاتي درباره آن را دراختيار آلماني‌ها قرار‌داده است. .. به نظر مي‌رسد كه اين ويديو، در واكنش به خبري است كه خبرگزاري دويچه وله -كه در نريشن صداوسيما نيز خبرگزاري دولتي آلمان معرفي شد- بعد از اعلام محكوميت مصاحب ازسوي سخنگوي قوه قضاييه منتشر كرد. اين خبرگزاري در خبري با عنوان «۱۰ سال زندان براي دبيركل انجمن اتريش و ايران» مدعي شد كه ايران در شرايطي اين فرد را به ۱۰ سال حبس محكوم كرده كه سند و مدركي در اين باره ارايه نكرده است و دولت اتريش هم در تلاش براي آزادي اوست.»

گفتنی است رسانه‌های اصلاح‌طلب تاکنون بارها به تطهیر و مظلوم‌نمایی از جاسوسان پرداخته‌اند. این روزنامه اصلاح‌طلب در اقدامی مسبوق به سابقه، محکومان محیط زیستی را کنشگران مدنی نامیده بود. این در حالی است که یکی از فعالیت‌های عمده این شبکه جاسوسی که در پوشش موسسه حیات‌وحش میراث پارسیان و در قالب پروژه یوز ایرانی در منطقه حفاظت‌شده خارتوران به مساحت بیش از یک‌میلیون هکتار مربع فعالیت می‌کرده، نصب برخی دوربین‌های بسیار پیشرفته در اطراف یک پایگاه موشکی بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 − 3 =