کد خبر : 224866
تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
-

آمریکا حامیان نظام سابق سودان را تهدید کرد

آمریکا حامیان نظام سابق سودان را تهدید کرد

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از اسکای نیوز، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در باینیه ای مطبوعاتی اعلام کرد کشورش حامیان عمر البسیر رئیس جمهور سابق سودان را که برای سنگ اندازی در مسیر دولت فعلی این کشور تلاش کنند ممنوع السفر می کند. وی حامیان البشیر را به تلاش برای ضربه زدن به

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از اسکای نیوز، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در باینیه ای مطبوعاتی اعلام کرد کشورش حامیان عمر البسیر رئیس جمهور سابق سودان را که برای سنگ اندازی در مسیر دولت فعلی این کشور تلاش کنند ممنوع السفر می کند.

وی حامیان البشیر را به تلاش برای ضربه زدن به دموکراسی نوپای سودان متهم کرد و گفت واشنگتن به حمایت از ملت سودان و خواسته های انقلاب این کشور پایبند است.

پامپئو در ادامه گفت: ما از دولت انتقالی سودان به رهبری عبدالله حمدوک حمایت می کنیم و ایمان داریم که بیانیه قانون اسیاسی بهترین نقشه راه را برای آغاز انتقال به جامعه ای دموکراتیک و عادلانه تر را ممکن می کند اما متاسفانه حامیان نظام سابق و دیگران برای از بین بردن این دموکراسی نوپا در سودان تلاش میکنند.

در این بیانیه به تحریم های احتمالی علیه افرادی که خلل در عملکرد دولت فعلی سودان ایجاد کنند یا اجرای قانون اساسی را مختل و آمادگی ها برای تدوین قانون اساسی جدید و انتخابات سال ۲۰۲۰ را به چالش بکشند همچنین عاملان فساد و نقض حقوق بشر در سودان اشاره شده است.

در بیانیه وزارت خارجه آرمیکا آمده این افراد در فهرست افراد ممنوع السفر به آمریکا خواهند بود و تدابیری علیه آن ها اتخاذ خواهد شد.

سفارت سودان در آمریکا هم از این بیانیه به شدت استقبال کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 2 =