کد خبر : 224500
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸
-

اسکاتلندی‌ها حامی استقلال از انگلیس هستند

اسکاتلندی‌ها حامی استقلال از انگلیس هستند

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، این نظرسنجی که برای نشریه تایمز انجام شد مشخص کرد ۵۳ درصد از مردم اسکاتلند در یک همه پرسی بر سر استقلالشان از بریتانیا به این استقلال رای مثبت می‌دهند که این یک افزایش دو درصدی نسبت به ماه ژانویه نشان داده و در عین حال

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، این نظرسنجی که برای نشریه تایمز انجام شد مشخص کرد ۵۳ درصد از مردم اسکاتلند در یک همه پرسی بر سر استقلالشان از بریتانیا به این استقلال رای مثبت می‌دهند که این یک افزایش دو درصدی نسبت به ماه ژانویه نشان داده و در عین حال بالاترین سطح حمایت اسکاتلندی‌ها از استقلالشان از بریتانیا است که توسط YouGov ثبت شده است.

اسکاتلندی‌ها پیشتر در سال ۲۰۱۴ طی یک همه پرسی با رای ۵۵ درصد به ۴۵ درصد با استقلال مخالفت کردند. ثبت این حمایت بالا از استقلال اسکاتلند در این نظرسنجی می‌تواند مجددا باعث بالا گرفتن درخواست برای برگزاری یک همه پرسی دیگر درباره این مساله شود.

حزب ملی اسکاتلند که اداره دولت تفویضی در این کشور را به عهده دارد تاکید می‌کند آنها حق فراخوان دادن برای برگزاری یک همه پرسی دیگر را دارند. بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس اظهار داشته که همه پرسی ۲۰۱۴ قاطع بوده و باید مورد احترام قرار بگیرد.

نظرسنجی جدید در عین حال نشان داد که حزب ملی اسکاتلند ممکن است اکثریتی بی سابقه را در پارلمان این کشور در انتخابات سال آینده کسب کند و در یک جدال احتمالی بر سر قانون اساسی با دولت انگلیس قرار بگیرد.

به نظر می رسد که بخش عمده این افزایش حمایت ناشی از دیدگاه‌های متضاد در قبال رهبری در اسکاتلند و انگلیس است. طبق این نظرسنجی ۷۲ درصد پاسخگویان قبول داشتند که نیکولا استورجن، وزیر اول اسکاتلند و رهبر حزب ملی اسکاتلند کارش را خیلی خوب و یا نسبتا خوب انجام می دهد اما تنها ۲۰ درصد چنین نظری درباره جانسون داشتند.

نظرسنجی YouGov در عین حال نشان داد که ۵۲ درصد رای دهندگان اسکاتلندی معتقدند اسکاتلند در مسیری درست به پیش می‌رود که افزایش ۲۰ درصدی نسبت به یک نظرسنجی انجام شده در یک سال قبل دارد.

دولت استورجن مسئولیت سیاستگذاری های مربوط به سلامت را داشته و نسبت به بوریس جانسون احتیاط بیشتری در قبال کاستن از محدودیتهای قرنطینه ای مربوط به مقابله با کروناویروس داشته است.

اسکاتلند که حدود ۱۰ درصد جمعیت بریتانیا را دارد از اواسط ژوئیه هیچ مورد مرگی در اثر ابتلا به کرونا را ثبت نکرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × سه =