کد خبر : 224273
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳
-

پردیس فناوری و صنعتی دانشگاه یزد راه‌اندازی می‌شود

پردیس فناوری و صنعتی دانشگاه یزد راه‌اندازی می‌شود

به گزارش قائم آنلاین، بر اساس این توافق‌نامه که در چارچوب دستورالعمل مصوب هییت امنای دانشگاه یزد به امضای طرفین رسید، زمینی به مساحت ۲۵ هکتار از اراضی دانشگاه یزد به مدت ۳۳ سال برای راه‌اندازی این پردیس اختصاص یافت. پردیس فناوری و صنعتی دانشگاه یزد شامل اجزای مختلف زنجیره توسعه نوآوری و فناوری شامل

به گزارش قائم آنلاین، بر اساس این توافق‌نامه که در چارچوب دستورالعمل مصوب هییت امنای دانشگاه یزد به امضای طرفین رسید، زمینی به مساحت ۲۵ هکتار از اراضی دانشگاه یزد به مدت ۳۳ سال برای راه‌اندازی این پردیس اختصاص یافت.

پردیس فناوری و صنعتی دانشگاه یزد شامل اجزای مختلف زنجیره توسعه نوآوری و فناوری شامل مرکز نوآوری، شتاب‌دهنده، مرکز رشد، ساختمان‌های استیجاری و اراض پردیس می‌شود که حاکمیت آن شامل تصویب چارچوب‌های کلان و نظارت عالیه بر آن برعهده هیأت امنای دانشگاه است.

این پردیس از لحاظ ساختاری زیرمجموعه دانشگاه یزد محسوب شده و زیر نظر شورای راهبری و سیاستگذاری پردیس فناوری و صنعتی متشکل از رئیس دانشگاه به عنوان رئیس شورا، رییس پردیس فناوری و صنعتی به عنوان دبیر شورا، سه تن از اشخاص حقیقی از دانشگاه و صنعت به پیشنهاد رئیس دانشگاه، رئیس پارک علم و فناوری یزد و یک نفر شخص حقیقی به پیشنهاد رئیس پارک، اداره می‌شود.

بر اساس اعلام وزارت علوم، در چارچوب این توافق‌نامه، شرکت‌ها و واحدهای فناور مستقر در پردیس فناوری و صنعتی مشروط به ارزیابی و تأیید پارک علم و فناوری یزد می‌توانند از امتیازهای قانونی پارک و تمام یا بخشی از خدمات و حمایت‌های پارک مشابه سایر واحدهای فناور مستقر در پارک بهره‌مند شوند. بر همین مبنا مقرر شد حداقل یک‌سوم از ظرفیت‌های استقرار پردیس فناوری و صنعتی، به واحدهای فناور معرفی‌شده از سوی پارک علم و فناوری یزد اختصاص داده شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × پنج =