کد خبر : 224268
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱
-

روایتی از «مگس» و افسانه ایرانی «نمکی» در رادیو نمایش

روایتی از «مگس» و افسانه ایرانی «نمکی» در رادیو نمایش

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از روابط عمومی رادیو نمایش، این هفته برنامه «هزارتوی داستان» رادیو نمایش به آثار «کاترین منسفیلد» نویسنده نامدار انگلیسی می پردازد. اوایل قرن بیستم، از دوره‌های طلایی ادبیات انگلیسی است ؛ دوره‌ای که رمان‌نویسان و شاعران نامداری پا به عرصه ادبی گذاشتند. با این‌همه، در این سنت ادبی داستان

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از روابط عمومی رادیو نمایش، این هفته برنامه «هزارتوی داستان» رادیو نمایش به آثار «کاترین منسفیلد» نویسنده نامدار انگلیسی می پردازد.

اوایل قرن بیستم، از دوره‌های طلایی ادبیات انگلیسی است ؛ دوره‌ای که رمان‌نویسان و شاعران نامداری پا به عرصه ادبی گذاشتند. با این‌همه، در این سنت ادبی داستان کوتاه از محبوبیت چندانی به نسبت رمان برخوردار نبود و کاترین منسفیلد تنها نویسنده‌ای است که فقط با نوشتن داستان کوتاه نام خود را در کنار بزرگان ادبیات انگلیسی جاودانه کرد.
داستان «مگس» که یکی از ارزشمندترین آثار این نویسنده است، در این قسمت از برنامه هزارتوی داستان توسط بهناز بستاندوست روایت شده و در بخش کارشناسی، فرحناز علیزاده به تحلیل و بررسی این اثرخواهد پرداخت.
رضاعمرانی، گوینده و ژاله محمد علی تهیه کننده «هزار توی داستان رادیو نمایش هستند.
این برنامه جمعه ساعت ۲۱:۰۰ به روی آنتن رادیو نمایش می رود.

همچنین پایان هفته، افسانه ایرانی «نمکی» از برنامه «افسون افسانه » رادیو نمایش پخش می شود.
افسانه «نمکی»برگرفته از کتاب افسانه های ایرانی نوشته ی محمد قاسم زاده است و در خلاصه داستان آن آمده است: در زمانهای خیلی دور در کشور ایران، پیرزنی با هفت دخترش زندگی می کرد. همسر پیرمرد از دنیا رفته بود و پیرزن و دخترانش به سختی روزگار می گذراندند.اسم کوچکترین دختر پیرزن ،نمکی بود که از همه زیباتر و تنبل تر بود. یک شب پیرزن به نمکی گفت که هفت در خانه را ببندد. نمکی شش در را بست ولی یادش رفت که در هفتم را ببندد و نیمه های شب بود که ….

«نمکی» با تنظیم رادیویی سهیلا خدادادی، روایت مهرخ افضلی،افکتوری محمدرضا قبادی فر، صدابرداری حیدرصفدری، تهیه کنندگی زهرا عبدالله زاده و با هنرمندی مونا صفی، میر طاهر مظلومی ،نگین خواجه نصیر ،امیر زنده دلان ،ناهید مسلمی و مینو جبارزاده، پنجشنبه ساعت ۲۳:۱۵ از رادیو نمایش پخش می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × چهار =