کد خبر : 224156
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۵
-

مرور خاطرات دانشمند هسته‌ای در عراق و لبنان

مرور خاطرات دانشمند هسته‌ای در عراق و لبنان

به گزارش قائم آنلاین، این کتاب با ترجمه حسن.ع. مطر در ۸۸ صفحه و با شمارگان ۵۰۰ نسخه از سوی انتشارات تمکین و با همراهی انتشارات راه‌یار در دو کشور عراق و لبنان عرضه می‌شود. این کتاب روایت ۱۰۰ خاطره متفاوت از دوره‌های مختلف زندگی شهید شهریاری است که توسط بستگان، دوستان، همکاران و شاگردان

به گزارش قائم آنلاین، این کتاب با ترجمه حسن.ع. مطر در ۸۸ صفحه و با شمارگان ۵۰۰ نسخه از سوی انتشارات تمکین و با همراهی انتشارات راه‌یار در دو کشور عراق و لبنان عرضه می‌شود.

این کتاب روایت ۱۰۰ خاطره متفاوت از دوره‌های مختلف زندگی شهید شهریاری است که توسط بستگان، دوستان، همکاران و شاگردان او بیان شده است.

در معرفی ناشر از این دانشمند هسته‌ای آمده است: دکتر مجید شهریاری در سال ۱۳۴۵ در زنجان متولد شد. تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در زنجان و دوره کارشناسی را در رشته مهندسی الکترونیک در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گذراند. دوره کارشناسی ارشد را در رشته مهندسی هسته‌ای در دانشگاه صنعتی شریف و و دوره دکترا را در رشته مهندسی هسته‌ای در دانشگاه امیرکبیر سپری کرد. شهید شهریاری پس از فراغت از تحصیل در دانشگاه امیرکبیر به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه مشغول به کار شد و در سال ۱۳۸۸ به درجه استادی ارتقا پیدا کرد.

شهریاری از سال ۱۳۸۳ تا زمان شهادت، نماینده دانشگاه شهید بهشتی در امور اجرایی همکاری با سازمان انرژی هسته‌ای بود. او همچنین عضویت در انجمن هسته‌ای ایران، مدیریت گروه کاربرد پرتوها، عضویت در شورای آزمایشگاه و شورای فناوری دانشگاه، عضویت در کمیته تخصصی فنی و مهندسی هیات ممیزه، مشاور جمهوری اسلامی ایران در پروژه سزامی و برگزاری چهار کمیته علمی و کارگاه آموزش را در پرونده اجرایی خود داشت. این دانشمند در هشتم آذر ۱۳۸۹ در یک عملیات تروریستی به شهادت رسید.

علاقه‌مندان برای اطلاع از دیگر کتاب‌های انتشارات «راه‌یار»، می‌توانند به صفحات مجازی این ناشر در شبکه‌های اجتماعی به نشانی @raheyarpub مراجعه کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یازده + 1 =