کد خبر : 223579
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۹:۵۳
-

دانشمندان راهی برای رصد زباله‌های فضایی در روشنایی روز پیدا کردند

دانشمندان راهی برای رصد زباله‌های فضایی در روشنایی روز پیدا کردند

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از فیز، موشک‌های از کار افتاده، ماهواره‌ها و قطعات فضاپیما از جمله چیزهایی هستند که در مدار زمین در حال گردشند. زباله‌های فضایی(Space Debris) وسایل گوناگون ساخته انسان هستند که در مدار زمین در حال گردشند، اما دیگر به درد نمی‌خورند. زباله فضایی در واقع بقایای فعالیت بشر در

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از فیز، موشک‌های از کار افتاده، ماهواره‌ها و قطعات فضاپیما از جمله چیزهایی هستند که در مدار زمین در حال گردشند. زباله‌های فضایی(Space Debris) وسایل گوناگون ساخته انسان هستند که در مدار زمین در حال گردشند، اما دیگر به درد نمی‌خورند. زباله فضایی در واقع بقایای فعالیت بشر در فضا است، از قطعات سفینه‌ها گرفته تا قسمت‌هایی از سفینه که در مراحل مختلف مامورت فضایی از آن جدا می‌شوند یا هر چیز دیگری که در مدار زمین رها شده و دیگر کاربردی ندارد.

با استفاده از لیزر می توان از زمین زباله‌های فضایی را شناسایی کرد اما تاکنون این روش تنها برای چند ساعت و در گرگ و میش شب قابل اجرا بوده است زیرا فقط در آن زمان است که ایستگاه ردیابی روی زمین در تاریکی است و زباله های فضایی توسط نور خورشید می‌درخشند.

تیمی از محققان اتریشی اکنون این ایده را مطرح کرده‌اند که می‌توان توسط چند ابزار زباله‌های فضایی را در روز نیز شناسایی کرد. محققان گفتند با استفاده از ترکیبی از یک ردیاب تلسکوپی و یک فیلتر می‌توانند زباله‌های فضایی را در طول روز در آسمان مشاهده کنند.

محققان این مطالعه همچنین یک سیستم نرم افزاری برای تشخیص هدف در زمان واقعی/حال تهیه کرده‌اند که پیش بینی می‌کند چه موقع ممکن است این زباله‌های فضایی قابل مشاهده باشند.به طور کلی محققان با این روش جدید می‌توانند مدت زمان بررسی و شناسایی زباله‌های فضایی را از شش ساعت به ۲۲ ساعت در روز افزایش دهند.

“مایکل استیندورفر” (Michael Steindorfer) از “موسسه تحقیقات فضایی آکادمی علوم اتریش” گفت که این تکنیک گرچه هنوز آزمایشی است اما به طور قابل توجهی از نیرویی که انسان‌ها تنها طی مدت محدودی می‌بایست برای شناسایی زباله‌های فضایی با لیزر در آسمان صرف بکنند، می‌کاهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هشت − یک =