کد خبر : 223028
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۸:۵۳
-

اعتراضات در خاباروفسک روسیه برای چهارمین هفته متوالی

اعتراضات در خاباروفسک روسیه برای چهارمین هفته متوالی

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، ساکنان منطقه خاباروفسک روسیه بابت بازداشت ۹ ژوئیه فرماندار این منطقه به نام سرگئی فورگال آن هم بابت اتهامات قتلی که وی آن را رد کرده است، دست به راهپیمایی زدند. بازداشت وی که حامیانش آن را سیاسی می‌دانند، باعث شد تا از سه هفته پیش

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، ساکنان منطقه خاباروفسک روسیه بابت بازداشت ۹ ژوئیه فرماندار این منطقه به نام سرگئی فورگال آن هم بابت اتهامات قتلی که وی آن را رد کرده است، دست به راهپیمایی زدند.

بازداشت وی که حامیانش آن را سیاسی می‌دانند، باعث شد تا از سه هفته پیش اعتراضات خیابانی در خاباروفسک آغاز شود و این روند یک دردسر بزرگ برای مسکو است که تلاش می‌کند تا با کووید-۱۹ هم دست و پنجه نرم کند و اوضاع اقتصادی بحران زده ناشی از آن را بهبود بخشد.

معترضان امروز زیر باران شعار “آزادی” و “ما به خواست خودمان اینجاییم” سر دادند. آنها همچنین پلاکاردهایی در دست داشتند که رویشان نوشته شده بود “روسیه بدون پوتین” و شعار “پوتین، استعفا بده” سر می‌دادند.

مقامهای شهری تخمین می‌زنند که حدود ۳۵۰۰ تن در این راهپیمایی حضور داشتند ولی مقام‌های محلی گفتند که حدود ۱۰ هزار تن یا بیشتر در این راهپیمایی اعتراضی شرکت داشتند که کمتر از یک هفته قبل بود.

حامیان فرماندار بازداشت شده احساس می کنند که دستگیری وی به خاطر شکست کاندیدای حزب پوتین در ۲۰۱۸ است و نوعی مجازات به حساب می آید. اما کرملین می‌گوید که سرگئی فورگال بابت اتهاماتی که با آنها روبروست، باید پاسخگو باشد.

ولادیمیر پوتین،‌ رئیس جمهوری روسیه یک فرماندار جدید را برای این منطقه منصوب کرده اما معترضان می‌گویند که وی هیچ ارتباطی با این منطقه ندارد و خواستار برکناری وی شده‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج + بیست =