کد خبر : 222728
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۳:۰۰
-

موفقیت جهاددانشگاهی در تبدیل دانش به فناوری

موفقیت جهاددانشگاهی در تبدیل دانش به فناوری

به گزارش قائم آنلاین، دکتر محمود نیلی احمدآبادی رییس دانشگاه تهران در آستانه‌ چهلمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی، دستاوردهای جهاددانشگاهی طی ۴۰ سال اخیر را موفق ارزیابی کرد و گفت: دوران دانشجویی‌ام با تشکیل جهاددانشگاهی هم‌زمان بود و در همان ایام، در مسیر تشکیل این نهاد، نقش داشته و به‌نوعی در جرگه‌ی موسسان آن بوده‌ام. رییس

به گزارش قائم آنلاین، دکتر محمود نیلی احمدآبادی رییس دانشگاه تهران در آستانه‌ چهلمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی، دستاوردهای جهاددانشگاهی طی ۴۰ سال اخیر را موفق ارزیابی کرد و گفت: دوران دانشجویی‌ام با تشکیل جهاددانشگاهی هم‌زمان بود و در همان ایام، در مسیر تشکیل این نهاد، نقش داشته و به‌نوعی در جرگه‌ی موسسان آن بوده‌ام.

رییس دانشگاه تهران اضافه کرد: جهاددانشگاهی، از همان آغاز تاسیس، نقش موثری در دانشگاه‌ها ایفا می‌کرد و حضور بسیار پررنگی داشت.

وی ادامه داد: در حال حاضر جهاددانشگاهی، در تبدیل دانش به فناوری و هم‌چنین تجاری‌سازی محصول، نقش مؤثری دارد؛ به‌نحوی که پروژه‌های بسیار بزرگی را توانسته انجام دهد که شاید از عهده‌ی دیگران کم‌تر برآمده است.

رییس دانشگاه تهران با تاکید بر این‌که جهاددانشگاهی باید ارتباط خود را با دانشگاه‌ها قوی‌تر کند، گفت: با توجه به این‌که بدنه‌ی جهاددانشگاهی در محیط‌های دانشگاهی حضور دارد، لذا باید ارتباط با دانشگاه‌ها بیش‌ازپیش تقویت شود و استفاده از ظرفیت‌های این نهاد و مراکز آن و بالعکس استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها از سوی جهاددانشگاهی، توسعه‌ی بیشتری پیدا کند.

دکتر نیلی احمدآبادی یادآور شد: جهاددانشگاهی در حوزه‌ی آموزش فعالیت محدودتری دارد، اما با توجه به تعداد دانشجویی که در دانشگاه علم و فرهنگ پرورش داده، نقش موثرتری را نسبت به تربیت نیروی انسانی ایفا کرده است.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی، وی در پایان پیرامون راه‌کارهای تقویت ارتباط جهاددانشگاهی با دانشگاه‌ها گفت: جهاددانشگاهی باید بیش‌ازپیش از یافته‌های اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها استفاده کند تا با کمک تکنولوژی و فناوری‌هایی که در اختیار دارد، بتواند این یافته‌ها را به فناوری تبدیل کند؛ البته می‌بایست در خصوص راه‌کارهای تقویت این ارتباط نیز هم‌اندیشی میان این دو مجموعه صورت بگیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × 1 =