کد خبر : 222629
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۹:۰۱
-

دستور پادشاه اردن برای برگزاری انتخابات پارلمانی

دستور پادشاه اردن برای برگزاری انتخابات پارلمانی

به گزارش قائم آنلاین، به نوشته روزنامه رای الیوم، ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن به بحث و جدل‌ها در این کشور درباره امکان برگزاری انتخابات پارلمانی در موعد مقرر و یا به تعویق انداختن آن به دلیل شیوع ویروس کرونا و پیامدهای اقتصادی آن پایان داد. عبدالله دوم دستور برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور را

به گزارش قائم آنلاین، به نوشته روزنامه رای الیوم، ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن به بحث و جدل‌ها در این کشور درباره امکان برگزاری انتخابات پارلمانی در موعد مقرر و یا به تعویق انداختن آن به دلیل شیوع ویروس کرونا و پیامدهای اقتصادی آن پایان داد.

عبدالله دوم دستور برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور را طبق احکام قانون انتخابات صادر کرد.

دوره هجدهم پارلمان اردن ۲۷ سپتامبر آتی (ششم مهر) پایان می‌یابد و پیش از این بحث و جدل‌های زیادی در این کشور درباره امکان برگزاری انتخابات در موعد مقرر و یا به تعویق انداختن آن به دلیل شیوع ویروس کرونا و پیامدهای اقتصادی آن برای این کشور وجود داشت.

پیشتر، گمانه‌زنی‌هایی درباره به تعویق افتادن برگزاری انتخابات پارلمان اردن و تمدید دوره پارلمان کنونی این کشور مطرح شده بود.

از طرفی دیگر، کمیته مستقل انتخابات اعلام کرد، ظرف ۱۰ روز موعد انتخابات را تعیین خواهد کرد. انتخابات آینده یک انتخابات عادی بعد از پایان دوره کنونی پارلمان است که ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۶ انتخاب شد. دوره عادی نهایی در ۱۰ ماه مه ۲۰۲۰ است.

براساس قانون اساسی، انتخابات پارلمانی در اردن ظرف چهار ماه قبل از پایان عمر پارلمان کنونی در سپتامبر برگزار می‌شود.

دستور پادشاه نیز به منزله انحلال پارلمان و رفتن قریب‌الوقوع دولت است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × 2 =