کد خبر : 222349
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
-

ویلفرد لئون بازیکن هفته والیبال جهان

ویلفرد لئون بازیکن هفته والیبال جهان

به گزارش قائم آنلاین، پس از تعطیلی مسابقات ورزشی در جهان به دلیل شیوع ویروس کرونا، فدراسیون جهانی والیبال هر هفته یک بازیکن را به عنوان بهترین بازیکن هفته جهان معرفی می‌کند که امروز (دوشنبه) ۶ مرداد ماه، “ویلفرد لئون” ستاره کوبایی ‌الاصل تیم ملی لهستان را به عنوان بهتری بازیکن جهان انتخاب کرده است. این ستاره

به گزارش قائم آنلاین، پس از تعطیلی مسابقات ورزشی در جهان به دلیل شیوع ویروس کرونا، فدراسیون جهانی والیبال هر هفته یک بازیکن را به عنوان بهترین بازیکن هفته جهان معرفی می‌کند که امروز (دوشنبه) ۶ مرداد ماه، “ویلفرد لئون” ستاره کوبایی ‌الاصل تیم ملی لهستان را به عنوان بهتری بازیکن جهان انتخاب کرده است.

این ستاره ۲۶ ساله تیم والیبال لهستان، سال ۱۹۹۳ در سانتیاگو د کوبا متولد شد و زمانی که ۱۴ سال داشت نخستین بازی خود را برای تیم ملی کوبا انجام داد. او وقتی ۱۵ ساله بود در لیگ جهانی ۲۰۰۸ هم برای تیم ملی کوبا به میدان رفت که در خانه (شهر هاوانا) مقابل روسیه توانست ۶ امتیاز به دست آورد.

از جمله عناون لئون با تیم‌های ملی کوبا:
مدال نقره رقابت‌های قهرمانی جهان زیر ۲۱ سال ۲۰۰۹
مدال نقره قهزمانی جهان سال ۲۰۱۰
مدال طلای قهرمانی آمریکای شمالی و مرکزی سال ۲۰۱۰ (کسب عنوان ارزشمندرن بازیکن مسابقات)
مدال طلای المپیک جوانان سال ۲۰۱۰
مدال نقره مسابقات پان آمریکن سال ۲۰۱۱
مدال برنز لیگ جهانی سال ۲۰۱۲

لئون در سال ۲۰۱۳ برای فعالیت در رده باشگاهی کوبا را ترک کرده و به تیم “زنیت کازان” روسیه پیوست و در آنجا چهار فصل بازی کرد. او با تیم زنیت مدال‌های طلای لیگ قهرمانان اروپا در هر چهار فصل متوالی را به دست آورده و در دو دوره از این رقابت‌ها نیز (۲۰۱۵ و ۲۰۱۶) به عنوان MVP رقابت‌ها انتخاب شد. او در سال ۲۰۱۵ تابعیت لهستان را به دست آورد.

او در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ با تیم زنیت مدال نقره قهرمانی باشگاه‌های جهان را هم به دست آورد. لئون در سال ۲۰۱۸ از تیم زنیت به تیم پروجا در سری ‌A ایتالیا پیوست. از همه این اتفاقات مهم‌تر هم پیوستن او به تیم ملی لهستان در سال ۲۰۱۹ بود. این ستاره ۲۶ ساله در سال ۲۰۱۹ توانست با تیم ملی لهستان عنوان سومی (مدال برنز) اروپا و مدال نقره جام‌جهانی را کسب کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دوازده − سه =