کد خبر : 222425
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۶
-

ادعای منابع هندی درباره تعویق ارسال «اس-۴۰۰» از سوی روسیه به چین

ادعای منابع هندی درباره تعویق ارسال «اس-۴۰۰» از سوی روسیه به چین

به گزارش قائم آنلاین، برخی منابع هندی روز دوشنبه مدعی شدند که روسیه ارسال سامانه موشکی «اس-۴۰۰ » ساخت خود به چین را متوقف کرده است. روزنامه «هندوستان تایمز» به نقل از برخی منابع چینی مدعی شده که روسیه به تازگی اعلام کرده ارسال اس-۴۰۰ به چین متوقف شده  و زمان ارسال مجدد این سامانه

به گزارش قائم آنلاین، برخی منابع هندی روز دوشنبه مدعی شدند که روسیه ارسال سامانه موشکی «اس-۴۰۰ » ساخت خود به چین را متوقف کرده است.

روزنامه «هندوستان تایمز» به نقل از برخی منابع چینی مدعی شده که روسیه به تازگی اعلام کرده ارسال اس-۴۰۰ به چین متوقف شده  و زمان ارسال مجدد این سامانه به چین هنوز مشخص نشده است.

این رسانه مدعی شده که این تصمیم به دلیل نیاز به تبادل پرسنل نظامی بین طرفین برای امور فنی و آموزشی با توجه به همه گیری ویروس کرونا اتخاذ شده است. این در حالی است که ارتش چین در سال ۲۰۱۸ نخستین محموله از سامانه موشکی اس-۴۰۰ را از روسیه دریافت کرد. چندی قبل نیز روسیه غرق شدن یک محموله از سامانه اس-۴۰۰ که با کشتی در حال ارسال به چین بود را تایید کرد. (جزئیات بیشتر)

هند مدتی است که با هند تنش‌های مرزی دارد و به تازگی  نیز برخی جنگنده‌ها و تانک‌های خود را در مرز خود با چین مستقر کرده است. از آنجایی که دو کشور همسایه هند و چین، یک مرز مشخص ندارند و تنها یک خط کنترل واقعی برای جداسازی دو قلمرو دارند که در سال ۱۹۶۲ بعد از جنگ میان دو کشور ایجاد شد، به همین دلیل در چندین دهه اخیر، درگیری‌های مرزی زیادی بین دو کشور رخ داده است. (جزئیات بیشتر)

سامانه موشکی اس-۴۰۰ قادر به نابود ساختن اهداف از مسافت بیش از ۴۰۰ کیلومتری در ارتفاع بیش از ۳۰ کیلومتر است. اس-۴۰۰ در ناتو با نام «اس ای -۲۱۲» معروف است و  برد آن دست‌کم  دو برابر سامانه موشکی «پاتریوت» ساخت آمریکاست. اس- ۴۰۰ قادر است انوع جنگنده‌های رادار گریز و موشک‌های بالستیک را سرنگون سازد. آخرین نسخه این مجموعه اس-۵۰۰ است که روسیه تنها خود از آن‌ استفاده می‌کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده − 6 =