کد خبر : 222459
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۷
-

آلوده ترین قسمت های منزل برای ابتلا به کرونا

آلوده ترین قسمت های منزل برای ابتلا به کرونا

به گزارش قائم آنلاین، اکبر نیک پژوه در مورد اینکه چگونه می توانیم فضای منزل را از کرونا در امان نگه داریم، اظهار کرد: ضدعفونی هر خانه ای متفاوت است اما مکان هایی که معمولا تماس بسیاری با آنها برقرار می شود شامل دستگیره درب ها، میزها، صندلی ها، نرده پله ها، سطوح آشپزخانه و

به گزارش قائم آنلاین، اکبر نیک پژوه در مورد اینکه چگونه می توانیم فضای منزل را از کرونا در امان نگه داریم، اظهار کرد: ضدعفونی هر خانه ای متفاوت است اما مکان هایی که معمولا تماس بسیاری با آنها برقرار می شود شامل دستگیره درب ها، میزها، صندلی ها، نرده پله ها، سطوح آشپزخانه و حمام، شیر آب، توالت، کلیدهای برق، تلفن های همراه، رایانه ها، تبلت ها، صفحه کلیدها، کنترل ها، دسته های بازی و نیز اسباب بازی های مورد علاقه کودکان از مهمترین نقاطی بوده که باید ضدعفونی شوند.

وی افزود: اگر سطح مورد نظر مشکوک به آلودگی است ابتدا با صابون یا مواد شوینده و آب پاک کنید. سپس از یک ماده ضدعفونی کننده که حاوی الکل یا سفیدکننده است استفاده کنید.

متخصص طب پیشگیری اظهار کرد: در بسیاری مناطق یافتن اسپری ها یا دستمال های ضدعفونی کننده کار سختی است، در چنین مواردی، نظافت را با آب و صابون ادامه دهید. راه حل هایی چون سفیدکننده های خانگی رقیق شده نیز می تواند برای پاک کردن برخی سطوح به کار روند.

نیک پژوه در مورد چگونگی ضدعفونی کردن ملحفه ها، حوله ها و لباس ها گفت: این اقلام باید به طور منظم ضدعفونی شوند؛ البته لباس ها و سایر اقلام را تکان ندهید تا احتمال پخش ویروس از طریق هوا را به حداقل برسانید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 + 20 =