کد خبر : 222275
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۲
-

نمره قبولی زنجانی‌ها در آزمون کرونا

نمره قبولی زنجانی‌ها در آزمون کرونا

به گزارش قائم آنلاین، پس از شیوع ویروس کرونا و متضرر شدن افراد نیازمند از محل آن، طرح‌های خیرخواهانه بسیاری در کشور اجرایی شد که در قالب آن خیرین به کمک نیازمندان رفته و به صورت منسجم و یا انفرادی به خانواده‌های نیازمند کمک کردند. اما یکی از طرح‌هایی که به صورت منسجم و در

به گزارش قائم آنلاین، پس از شیوع ویروس کرونا و متضرر شدن افراد نیازمند از محل آن، طرح‌های خیرخواهانه بسیاری در کشور اجرایی شد که در قالب آن خیرین به کمک نیازمندان رفته و به صورت منسجم و یا انفرادی به خانواده‌های نیازمند کمک کردند.

اما یکی از طرح‌هایی که به صورت منسجم و در کل کشور به صورت سراسر اجرایی شد و هم اکنون نیز در حال اجراست، «رزمایش همدلی» بود.

این رزمایش که به دستور مقام معظم رهبری و از ماه مبارک رمضان کار خود را آغاز کرد، حالا به مراحل خوبی رسیده است و میزان کمک‌های مردمی در قالب آن هم چشمگیر بوده است.

فراگیر شدن مفهوم مواسات در جامعه‌ اسلامی و بهبود وضعیت معیشتی اقشار کم‌برخوردار از اهداف اجرای طرح رزمایش همدلی است که برای اجرای آن دستگاه‌ها و ارگان‌های متعددی پای کار آمده و فعالیت دارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان در این باره با اشاره به اینکه در قالب طرح رزمایش مواسات ۱۳۳ هزار پرس غذای گرم بین خانواده‌های نیازمند زیرپوشش کمیته امداد استان توزیع شد، اضافه کرد: در همین راستا ۳۳ هزار بسته معیشتی نیز بین مددجویان این نهاد توزیع شد.

هدایت صفری با اشاره به اینکه برای مرحله نخست رزمایش همدلی و مواسات بیش از ۱۶ میلیارد تومان از طریق خیرین و کمیته امداد هزینه شد، اضافه کرد: مرحله دوم اجرای این طرح نیز برای کمک به خانواده‌های نیازمند آغاز شده است.

وی ادامه داد: مردم پایتخت شور و شعور حسینی همواره در کارهای خیر و احسان پیشرو بوده و در یاری رساندن و کمک به نیازمندان پیشگام هستند و بار دیگر در کمک به قشرهای ضعیف سبقت خواهند گرفت.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با اشاره به مشارکت همیشگی خیرین در کمک به مددجویان کمیته امداد گفت: امیدواریم در مرحله دوم رزمایش نیز شاهد همکاری مردم باشیم.

توزیع ۱۲ هزار بسته غذایی توسط اوقاف

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان نیز با اشاره به مشارکت اوقاف در رزمایش مواسات گفت: امسال به علت شیوع ویروس کووید ۱۹ و آسیب دیدگی بیشتر اقشار ضعیف، پویش کشوری «کمک مؤمنانه» راه‌اندازی شده است.

حجت‌الاسلام مختار کرمی با اشاره به اینکه با بسته بودن درب مساجد و آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه باید از ظرفیت اجتماعی بقاع متبرکه برای محرومیت‌زدایی بهره گرفت، افزود: در همین راستا رزمایش ضیافت همدلی از طریق مراکز افق امامزادگان در حال اجرا است.

وی  تصریح کرد: با توجه به تاکیدات دین مبین اسلام بر اهمیت انفاق و با هدف کمک به نیازمندان طرح ضیافت همدلی «کمک مؤمنانه» در اوقاف راه‌اندازی شده و در قالب آن با بهره‌گیری از عواید موقوفات و همچنین کمک خیرین به افراد بی‌بضاعت کمک می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه در مرحله نخست این رزمایش ۱۲ هزار بسته غذایی بین نیازمندان توزیع شد، اضافه کرد: مبلغ هزینه شده برای تهیه این بسته‌ها که از محل عواید موقوفات بود، ۸ میلیارد ریال است.

وی با اشاره به اینکه در ایام شیوع کرونا در چند امامزاده استان تولید ماسک انجام شد، اضافه کرد: این اداره کل در امر پیشگیری از بیماری کرونا مشارکت فعالانه‌ای داشته است به طوری که تالار احسان شهرستان خدابنده که در حال بهره‌برداری بود در اختیار بیمارستان امیرالمومنین خدابنده به عنوان نقاهتگاه بیماران کرونایی تجهیز شده است.

کرمی با بیان اینکه همچنان اجرای طرح رزمایش همدلی ادامه دارد، گفت: با استفاده از کمک‌های خیران، ظرفیت مساجد و امامزادگان و موقوفات بسته‌های معیشتی برای اقشار آسیب‌پذیر تهیه و توزیع خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان به استفاده از ظرفیت حسینیه اعظم زنجان در اجرای این طرح نیز اشاره کرد و گفت: حسینیه اعظم زنجان یک مرکز فرهنگی از ابتدای شیوع کرونا تاکنون نقش بسزایی در تولید ماسک و همچنین توزیع بسته‌های غذایی بین نیازمندان داشته است.

توزیع ۴۵ هزار بسته پروتئینی بین نیازمندان

مسؤول ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در استان زنجان نیز از توزیع ۴۵ هزار بسته پروتئینی در رزمایش همدلی توسط گروه‌های جهادی این ستاد خبر داد.

رحمان هادی‌نژاد با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) مرحله دوم رزمایش همدلی را با حضور گروه‌های جهادی در زنجان اجرا می‌کند و بسته‌های غذایی در اختیار افراد بی‌بضاعت قرار می‌گیرد، گفت: در همین راستا در سراسر کشور ۴ میلیون بسته پروتئینی در این رزمایش توزیع و برای استان زنجان نیز ۴۵ هزار سهمیه در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: افراد نیازمند از طریق موسسه‌های خیریه و پایگاه‌های بسیج شناسایی و سبدهای غذایی بین آنها توزیع می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 − ده =