کد خبر : 222184
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۸:۴۴
-

میکروتیک باسابقه در زمینه ساخت تجهیزات شبکه

میکروتیک باسابقه در زمینه ساخت تجهیزات شبکه

به گزارش قائم آنلاین، بنابراعلام هایک ویژن، میکروتیک شرکت اروپایی است که با ارائه سیستم‌عامل اختصاصی خود RouterOS که در محصولات مختلف این شرکت همچون MUM، روترهای قدرتمند hEX که به فناوری‌های روز همچون درگاه PoE تجهیز شده‌اند، روترهای سری RB۲۰۱۱ (روتر RB۳۰۱۱UiAS که مجهز به ۱۰ پورت گیگابیتی است)، روترهای سری CCR که از

به گزارش قائم آنلاین، بنابراعلام هایک ویژن، میکروتیک شرکت اروپایی است که با ارائه سیستم‌عامل اختصاصی خود RouterOS که در محصولات مختلف این شرکت همچون MUM، روترهای قدرتمند hEX که به فناوری‌های روز همچون درگاه PoE تجهیز شده‌اند، روترهای سری RB۲۰۱۱ (روتر RB۳۰۱۱UiAS که مجهز به ۱۰ پورت گیگابیتی است)، روترهای سری CCR که از پردازنده چندهسته‌ای Tilera استفاده می‌کنند، سوییچ‌های SOHO، سوییچ‌های سازمانی، آنتن‌های بشقابی قابل‌استفاده در هر دو باند ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز و سایر تجهیزات بی‌سیم شبکه به نیازهای هر کاربر عادی یا حرفه‌ای پاسخ می‌دهند.

روتر میکروتیک بی‌سیم RB۹۵۱Ui-۲HnD که یک دستگاه بی‌سیم با توانایی تبدیل‌شدن به اکسس‌پوینت است و گزینه مناسبی برای کسب‌ و کارهای کوچک است. روتر فوق با پردازنده قدرتمند Atheros و سرعت پردازش ۶۰۰ مگاهرتز و ۱۲۸ مگابایت حافظه اصلی توان پردازشی قدرتمندی دارد.

این روتر اکسس پوینت ۵ پورت اترنت و کارت بی‌سیم با توان خروجی ۱۰۰۰mW دارد و از استانداردهای رایج ۸۰۲.۱۱b/g/n پشتیبانی می‌کند. دارای شکاف یو اس بی. میکروتک در طراحی روتر فوق یک خروجی PoE روی پورت شماره ۵ قرار داده تا امکان تامین انرژی دستگاه‌هایی که از فناوری PoE پشتیبانی می‌کنند، فراهم شود. حداکثر جریان این پورت ۵۰۰mA است.

دستگاه RBSXTsq۵nD میکروتک که ‌با نام تجاری SXTsq Lite۵ شناخته می‌شود، یک دستگاه رادیو بیسیم منحصربه‌فرد، کوچک و سبک است که برای نصب در شبکه‌های بیرونی و به‌عنوان سرویس‌گیرنده و سرویس‌دهنده تا مسافت بیش از ۵ کیلومتر استفاده می‌شود.

قدرت گیرندگی آنتن رادیو این دستگاه برابر با ۱۶ دی‌سی‌بل و مبتنی بر ساختار DUAL است که از فناوری مایمو ۲x۲ پشتیبانی می‌کند. SXTsq lite۵ برای کار در فرکانس ۵ گیگاهرتز و بر مبنای استاندارد ۸۰۲.۱۱a/n طراحی‌شده است.

با توجه به تعریف سطح دسترسی Level ۳ در میان‌افزار این دستگاه رادیوبی‌سیم این امکان وجود دارد که در ارتباطات نقطه‌به‌نقطه تا مسافت بیش از ۵ کیلومتر یا به‌عنوان دستگاه گیرنده در ارتباطات یک نقطه به چند نقطه از آن استفاده کرد. دستگاه فوق از آنتن تخت داخلی با توان ۲۵ دی سی بل استفاده می‌کند و زاویه پوشش ۲۳ دارد. ‌

از قابلیت‌های شاخص آن می‌توان به نرخ تبادل اطلاعات تا بیش از ۴۵۰ مگابیت بر ثانیه در حالت مطلوب، قابلیت کار در کانال ۸۰ مگاهرتز و مدولاسیون QAM-۲۵۶ اشاره کرد. با توجه به این‌که سطح دسترسی آن در سطح ۳ و در میان‌افزار دستگاه تعبیه‌شده امکان به‌کارگیری آن در ارتباطات نقطه‌به‌نقطه در مسافت بیش از ۴ کیلومتر فراهم است.

البته این امکان وجود دارد که از دستگاه فوق به‌عنوان گیرنده در ارتباطات یک به چند نقطه استفاده کرد. این دستگاه به یک پورت گیگابیت اترنت، پردازنده تک هسته‌ای مبتنی بر معماری ARM با سرعت ۷۱۶ مگاهرتز برای، حافظه ۶۴ مگابایت و کارت وایرلس داخلی با توان خروجی ۲۵ دی‌سی‌بل اشاره کرد.

محصول دیگر میکروتک رادیو بیسیم SXTsq ۵ HP نام دارد که تنها از منظر لایسنس ارتقاء یافته و در مابقی موارد عملکردی یکسان با رادیو بیسیم SXTsq Lite۵ دارد.

از مشخصات اصلی این روتربرد باید به آنتن ۱۶ دی‌سی‌بل، قابلیت کارکرد روی باند ۵ گیگاهرتز و ارائه سرعت ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه اشاره کرد. این مدل به یک پردازنده مبتنی بر معماری MIPSBE با فرکانس ۶۰۰ مگاهرتز تجهیز شده و ۶۴ مگابایت حافظه اصلی دارد.

رادیو بی‌سیم میکروتک با بازار خوب در ایران RBGrooveG-۵۲HPacn نام دارد که بیشتر با نام تجاری Groove ۵۲ ac شناخته می‌شود. یک دستگاه رادیو بی‌سیم کوچک با توان بالا که برای کار در دو باند فرکانس ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز در محیط بیرونی ساخته‌ شده است.

این دستگاه فوق فاقد آنتن داخلی است، به همین دلیل مصرف‌کنندگان باید بسته به فرکانس مدنظر و نوع ارتباط رادیویی به سراغ آنتن‌هایی با ساختار تک قطبی بروند.

این رادیو برای کار در فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و استاندارد ۸۰۲.۱۱/b/g/n و فرکانس ۵ گیگاهرتز و استانداردهای ۸۰۲.۱۱a/n/ac ساخته‌ شده است.

از ویژگی‌های فنی آن می‌توان به یک پورت گیگابیت اترنت سریع با پشتیبانی از قابلیت autoMDIX، پردازنده تک هسته‌ای مبتنی بر معماری MIPSBE با سرعت ۷۲۰ مگاهرتز، ۶۴ مگابایت حافظه و کارت بی‌سیم داخلی با توان خروجی ۵۰۰mw اشاره کرد.

NetBox ۵ رادیو قدرتمند میکروتیک است که بر مبنای استاندارد ۸۰۲.۱۱ac و برای کار در محیط‌های بیرونی طراحی‌ شده است. دستگاهی که در فرکانس ۵ گیگاهرتز ساخته‌شده و فاقد آنتن داخلی است و مصرف‌کنندگان باید بر مبنای نوع ارتباط و فاصله نقاط از این دستگاه به سراغ آنتن‌های با ساختار دو قطبی بروند.

در حالی‌ که NetBox ۵ برای کار در فرکانس ۵ گیگاهرتز و روی استاندارد بیسیم ۸۰۲.۱۱ac ساخته‌ شده، اما با استانداردهای دیگر ۸۰۲.۱۱a/n سازگار است. از قابلیت استاندارد ۸۰۲.۱۱ac می‌توان برای انتقال اطلاعات حداکثر تا نرخ ۸۶۷ مگابیت بر ثانیه استفاده کرد که برای این منظور NetBox ۵ از مدولاسیون QAM-۲۵۶ استفاده می‌کند.

مصرف‌کنندگان می‌توانند از کانال‌های ۲۰/۴۰/۸۰ مگاهرتز ارائه‌شده توسط این دستگاه استفاده کنند. به دلیل این‌که سطح دسترسی ۴ در میان‌افزار NetBox ۵ تعبیه‌شده، بر مبنای نوع آنتن اتصالی بیرونی این امکان وجود دارد که از دستگاه فوق به‌عنوان بخش مرکزی شبکه AP در ارتباطات یک به چند نقطه استفاده کرد.

البته امکان به‌کارگیری آن در ارتباطات نقطه‌به‌نقطه یا سمت کلاینت در ارتباطات یک نقطه به چند نقطه نیز فراهم است. از ویژگی‌های سخت‌افزاری آن می‌توان به ۱ پورت گیگابیت اترنت، پردازنده تک هسته‌ای مبتنی بر معماری MIPSBE با فرکانس کاری سرعت ۷۲۰ مگاهرتز، ۱۲۸ مگابایت حافظه، به‌کارگیری زنجیره دو گانه بی‌سیم، کانکتور خروجی برای اتصال به آنتن بیرونی دو عدد RP-SMA female، حداکثر توان مصرفی ۱۱.۵W وات، ابعاد ۲۴۶x۱۳۵x۵۰ میلی‌متر و وزن ۳۹۰ گرم اشاره کرد.

توتال شبکه نمایندگی رسمی محصولات میکروتیک را دارا می‌باشد. برای دریافت لیست قیمت با شماره ۰۲۱۸۸۹۰۰۳۲۰ تماس حاصل فرمایید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 1 =