کد خبر : 222285
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۶
-

روزنامه اماراتی: پیشنهادات سازمان ملل برای یمن کارایی ندارد

روزنامه اماراتی: پیشنهادات سازمان ملل برای یمن کارایی ندارد

به گزارش قائم آنلاین، روزنامه البیان امارات و یک کارشناس نظامی سعودی به طور جداگانه خواستار توقف درگیری‌ها و مذاکره با نیروهای یمنی شدند. این روزنامه امروز در گزارشی با اعضای یمنی تیم مشورتی «مارتین گریفیتس» نماینده سازمان ملل در یمن، به گفت‌وگو نشست و از زبان این افراد نوشت که بهترین راه برای تحقق

به گزارش قائم آنلاین، روزنامه البیان امارات و یک کارشناس نظامی سعودی به طور جداگانه خواستار توقف درگیری‌ها و مذاکره با نیروهای یمنی شدند.

این روزنامه امروز در گزارشی با اعضای یمنی تیم مشورتی «مارتین گریفیتس» نماینده سازمان ملل در یمن، به گفت‌وگو نشست و از زبان این افراد نوشت که بهترین راه برای تحقق صلح در یمن، باز کردن کانال‌های محلی به جای مذاکره با کشورهای خارجی است.

این افراد که از طیف‌های مختلف سیاسی در یمن بودند، به البیان گفتند که پیشنهادات سازمان ملل برای صلح کارایی ندارد و باید به دنبال پیدا کردن راه‌حل در داخل یمن باشیم.

در همین حال، منابع یمنی به این روزنامه اماراتی گفتند که گروههای سیاسی همچون «المؤتمر الوطنی» و «شورای انتقالی جنوب» به دنبال باز کردن کانال‌های ارتباطی با صنعاء هستند، در حالیکه حزب اخوانی «الاصلاح» هرگونه رویکرد صلح با صنعاء را رد می‌کند.

البیان در ادامه اجرای توافق ریاض میان دولت منصور هادی یا شورای انتقالی جنوب را مقدمه‌ای برای آغاز مذاکرات وسیع با دولت صنعاء دانست.

در این راستا، «سلیمان العقیلی» کارشناس نظامی سعودی نزدیک به سازمان اطلاعات این کشور، در صفحه توئیتر خود خواستار نزدیکی با انصارالله یمن شد و گفت که یمنی‌ها از نقش امارات در کشورشان نا امید شده‌اند.

او در خصوص شرایط جنوب یمن نیز گفت که دولت سعودی در این بخش از یمن، منفعلانه عمل نمی‌کند، بلکه به دنبال این است تا با همپیمان خود که منظور همان امارات است، درگیر نشود.

به نوشته وبگاه الخبر الیمنی، گزارش روزنامه البیان و سخنان این کارشناس سعودی در وهله اول نشان از ادامه دار بودن اختلافات ریاض و ابوظبی در یمن دارد و هرکدام تلاش دارند شکست فرایند صلح و مذاکره را به گردن دیگری بیافکنند و در وهله دوم نشان از تنگنایی است که دو کشور در یمن بدان گرفتار شده و هر کدام تلاش دارند به هر وسیله‌ای شده از این مخمصه خارج شوند.

روز یکشنبه «محمد عبدالسلام» رئیس هیأت مذاکره کننده صنعاء در مصاحبه‌ای گفت که (کشورهای) ائتلاف و سازمان ملل با طرح‌های پیشنهادی برای صلح تعامل مثبتی ندارند زیرا خواهان صلح نیستند بلکه خواست آنها تسلیم شدن ماست. (جزئیات بیشتر)

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست + یازده =