کد خبر : 222009
تاریخ انتشار : شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۹:۲۳
-

الکاظمی ارتش عراق را مامور حفاظت از ۱۴ گذرگاه مرزی با اختیارات تام کرد

الکاظمی ارتش عراق را مامور حفاظت از ۱۴ گذرگاه مرزی با اختیارات تام کرد

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق دستور داد تا ارتش این کشور حفاظت از ۱۴ گذرگاه دریایی و زمینی را بر عهده بگیرد و به همین منظور اختیارات تام برای مقابله با هر گونه تجاوز و تخطی از قانون به ارتش داده شده است. در همین راستا، فرماندهی

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق دستور داد تا ارتش این کشور حفاظت از ۱۴ گذرگاه دریایی و زمینی را بر عهده بگیرد و به همین منظور اختیارات تام برای مقابله با هر گونه تجاوز و تخطی از قانون به ارتش داده شده است.

در همین راستا، فرماندهی عملیات مشترک عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: طبق دستورات مصطفی الکاظمی مبنی بر به دست گرفتن کنترل همه گذرگاه‌های مرزی، اعمال قانون در آن، مبارزه با هر گونه تخطی از قانون و فساد و هدر دادن اموال عمومی توسط نیروهای نظامی عراق، ستاد فرماندهی عملیات مشترک عراق، نیروهای امنیتی عراق را در همه گذرگاه‌های مرزی مستقر کرد.

در این بیانیه آمده است: تعداد نیروهای امنیتی حاضر در هر گذرگاه مرزی بسته به ماهیت آن مرز تعیین شده و ماموریت حفاظت از همه گذرگاه‌های مرزی به ارتش عراق داده شده است. گذرگاه‌های دریایی شامل “ام قصر شمالی، جنوبی و مرکزی” و “خور الزبیر” و گذرگاه‌های زمینی شامل “شلمچه”، “بدره”، “منذریه”، “صفوان”، “القائم”، “طریبیل”، “الشیب”، “زرباطیه”، “ابو فلوس” و “عرعر” می‌شود.

فرماندهی عملیات مشترک عراق در ادامه تأکید کرد: طبق این دستور، ۱۰ گذرگاه زمینی و چهار گذرگاه دریایی و گمرگ‌های آن تحت کنترل و حفاظت کامل ارتش عراق قرار دارند و ارتش اختیار تام دارند تا در صورت هرگونه تخطی از قانون از سوی هر طرفی مقابله کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × یک =