کد خبر : 221672
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۸:۴۲
-

رئیس کمیته دستمزد شوراهای اسلامی کار: کرونا درآمد کارگران را به‌شدت کاهش داده است

رئیس کمیته دستمزد شوراهای اسلامی کار: کرونا درآمد کارگران را به‌شدت کاهش داده است

به گزارش قائم آنلاین، فرامرز توفیقی درباره وضعیت کارگران در شرایط کرونایی اظهار داشت: معاونت وزارت بهداشت اعلام کرده هزینه بهداشتی مقابله با کرونا برای یک خانواده چهار نفره ماهانه حدود یک ‌میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. وی افزود: در واقع، هزینه سلامت در خانواده کارگری از سه و هفت دهم درصد به هشت

به گزارش قائم آنلاین، فرامرز توفیقی درباره وضعیت کارگران در شرایط کرونایی اظهار داشت: معاونت وزارت بهداشت اعلام کرده هزینه بهداشتی مقابله با کرونا برای یک خانواده چهار نفره ماهانه حدود یک ‌میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. وی افزود: در واقع، هزینه سلامت در خانواده کارگری از سه و هفت دهم درصد به هشت درصد و در خانواده روستایی از چهار و ۹ دهم به ۱۲ و ۹ دهم درصد رسیده است. اگر فرد بالای ۶۰سال در خانواده باشد این رقم به ۱۲ و سه دهم می‌رسد. این هزینه به‌ جز هزینه درمان است و اگر خانواده‌ای بخواهد به توصیه‌ها گوش کند هزینه‌هایی مانند مصرف مکمل‌ها، گیاهان دارویی، برخی غذاها هم به‌میان می‌آید.  رئیس کمیته دستمزد شوراهای اسلامی کار ادامه داد: هزینه‌های غیرمستقیم کرونا برای جامعه کارگری استرس‌های طاقت‌فرسا است چرا که تعداد زیادی از کارگران به‌ دلیل کاهش اضافه‌کارها در مجموعه‌های مختلف درآمدشان کاهش یافته است. از سوی دیگر نگران این موضوع هستند که مبادا با کرونا، مجموعه‌ای که در آن اشتغال دارند تعطیل شود و آنها بیکار بمانند.

توفیقی گفت: برخی از کارگران دوشغله بودند و با کرونا شغل دوم را که کمک ‌هزینه زندگی بود از دست داده‌اند. همین باعث شده کارگران با مشکلات متعدد روبه‌رو شوند. کارگران اصلاح دستمزد در نیمه دوم سال را نمی‌خواهند بلکه همین حق مسکن تعیین تکلیف شود.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نه + 7 =