کد خبر : 221299
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۹:۱۷
-

ترکیه برادرزاده یک چهره سیاسی کرد سوریه را بازداشت کرد

ترکیه برادرزاده یک چهره سیاسی کرد سوریه را بازداشت کرد

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دالیا محمود مسلم، برادرزاده صالح مسلم است که به رهبری کردهای سوریه که اداره خودمختاری را در سوریه به راه انداخته‌اند، نزدیک است. محمود مسلم، پدر دالیا اعلام کرد دخترش که شش ماه قبل برای درمان به کردستان عراق رفته بود، بازداشت و به مسؤولان ترکیه‌ای

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دالیا محمود مسلم، برادرزاده صالح مسلم است که به رهبری کردهای سوریه که اداره خودمختاری را در سوریه به راه انداخته‌اند، نزدیک است.

محمود مسلم، پدر دالیا اعلام کرد دخترش که شش ماه قبل برای درمان به کردستان عراق رفته بود، بازداشت و به مسؤولان ترکیه‌ای و دستگاه‌های اطلاعاتی‌شان تحویل داده شد.

وی در فیسبوک نوشت: دخترم آماده بازگشت به سوریه بود “اما با تحویل دادن وی به مسؤولان ترکیه‌ای غافلگیر شدیم”.

محمود مسلم عنوان کرد: مسؤولان اقلیم جنوب کردستان مسؤول ربودن وی از جنوب یا تحویل دادن او به دستگاه‌های اطلاعاتی ترکیه هستند. هرآنچه از زبان این دختر مطرح شده صحبتی نادرست با هدف بدنام کردن خانواده بوده است.

مسلم از سازمان‌های انسانی بین‌المللی خواست تا برای آزاد کردن دالیا اقدام کرده و بازگشت امن و سالم وی به نزد خانواده‌اش را تضمین کنند.

این در حالی است که خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از منابع امنیتی گزارش داده که دالیا مسلم خودش را به نیروهای امنیتی ترکیه در استان مرسین در جنوب تحویل داده است.

صالح مسلم برای دوره کوتاهی در پراگ در سال ۲۰۱۸ بازداشت شد و ترکیه خواهان تحویل وی بر اساس حکم جلب دو سال پیش در آنکارا شد. این حکم جلب مربوط به حمله‌ای بود که به کشته شدن ۲۹ تن در فوریه ۲۰۱۶ انجامید.

اما صالح مسلم هرگونه ارتباط با این حمله را تکذیب کرد و در پی آن آزاد شد.

محمود مسلم گفت که دخترش از شش سال قبل همچون سایر دختران و پسران شمال و شرق سوریه به یگان‌های مدافع خلق پیوسته بود تا از مردم و خاک خود در رویارویی با داعش و مزدورانش دفاع کند.

صالح مسلم برای مدت طولانی رئیس حزب اتحاد دموکراتیک سوریه، شاخه سیاسی یگان‌های مدافع خلق کرد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × 2 =