کد خبر : 221265
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۸:۵۹
-

ادعای پارلمان انگلیس درباره مداخله مسکو در همه‌پرسی بریگزیت و استقلال اسکاتلند

ادعای پارلمان انگلیس درباره مداخله مسکو در همه‌پرسی بریگزیت و استقلال اسکاتلند

به گزارش قائم آنلاین، به نوشته روزنامه دیلی میل، این گزارش می‌تواند باعث نگرانی بیشتر درباره مداخله روسیه در همه پرسی ۲۰۱۶ بریگزیت شود. برخی این اقدام را تلاشی از سوی روسیه برای خرابکاری در تصمیم انگلیس در خروج از اتحادیه اروپا می‌دانند اما قطعیت در این امر امکان پذیر نیست که آیا روسیه تاثیری

به گزارش قائم آنلاین، به نوشته روزنامه دیلی میل، این گزارش می‌تواند باعث نگرانی بیشتر درباره مداخله روسیه در همه پرسی ۲۰۱۶ بریگزیت شود. برخی این اقدام را تلاشی از سوی روسیه برای خرابکاری در تصمیم انگلیس در خروج از اتحادیه اروپا می‌دانند اما قطعیت در این امر امکان پذیر نیست که آیا روسیه تاثیری بر این رای گیری داشته است یا خیر.

آرون بنکز، موسس کمپین خروج از اتحادیه اروپا یک اقدام حقوقی برای به تاخیر انداختن انتشار این گزارش به راه انداخته تا فرصتی برای پاسخ به آن داشته باشد.

وی گفت: مداخله روسیه در همه پرسی بریگزیت به یک مانترای اسطوره‌ای برای طرفداران ماندن در اتحادیه اروپا بدل شده که به دنبال بی‌اعتبار کردن نتیجه آن به هر طریق ممکن بوده‌اند.

این گزارش همچنین نگرانی‌هایی را درباره احتمال مداخله روسیه در همه پرسی استقلال اسکاتلند ایجاد کرده است.

در سال ۲۰۱۶ و پیش از رفراندوم، ساختمان سهام و اوراق لندن به مقر خبرگزاری اسپوتنیک بدل شد که از سوی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه تامین مالی می‌شود.

الکس سالموند، وزیر اول سابق اسکاتلند نیز بابت کار با این شبکه خبری به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که سفارت روسیه در لندن اعلام کرده، این کشور هرگز در امور داخلی انگلیس دخالت نمی‌کند و این اتهامات بی‌پایه و اساس هستند.

حزب کارگر انگلیس نیز اعلام کرد، هرگونه تلاش از سوی روسیه یا یک قدرت خارجی دیگر را برای مداخله در روند دموکراتیک انگلیس مورد سرزنش قرار داده و آماده همکاری برون حزبی برای دفاع از امنیت کشور است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

8 − 3 =