کد خبر : 220985
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۹ - ۷:۴۳
-

خراسان رضوی بیش از ۳۰۰۰ آزاده دارد

خراسان رضوی بیش از ۳۰۰۰ آزاده دارد

به گزارش قائم آنلاین، علی اکبر عرفانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای غریب اسارت، به تشریح فعالیت های موسسه پیام آزادگان خراسان رضوی پرداخت و توضیح داد: در استان خراسان رضوی سه هزار ۳۹۷ آزاده بهترین سال های جوانی خود را در زندان های رژیم بعث عراق و رژیم ستم شاهی گذراندند. در راستای

به گزارش قائم آنلاین، علی اکبر عرفانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای غریب اسارت، به تشریح فعالیت های موسسه پیام آزادگان خراسان رضوی پرداخت و توضیح داد: در استان خراسان رضوی سه هزار ۳۹۷ آزاده بهترین سال های جوانی خود را در زندان های رژیم بعث عراق و رژیم ستم شاهی گذراندند. در راستای تکریم آزادگان با ۱۴۸ نفر از آزادگان، خانواده شهدای غریب اسارت و آزادگان متوفی با همکاری امور ایثارگران آستان قدس رضوی و معتمدین معین آزاده دیدار  انجام شد.

مدیر موسسه فرهنگی پیام آزادگان خراسان رضوی با بیان اینکه آزادگان با توکل به خدا دوران سخت اسارت را پشت سرگذاشتند، افزود: برپایی بیش از ۱۸۰ مراسم مذهبی با حضور آزادگان و خانواده های آنان از جمله برگزاری دعای ندبه، جلسات قرآنی، شرح نهج البلاغه، شرح صحیفه سجادیه، جشن های مذهبی، احیاء شب های قدر، عزاداری دهه محرم و صفر و همچنین دهه فاطمیه از جمله این برنامه ها در سال ۹۸ بوده است.

عرفانی در ادامه به برگزاری اردوهای تفریحی، زیارتی ویژه آزادگان پرداخت و گفت: در سال ۹۸ در راستای ارتقا سطح نشاط و شادابی، ۱۱ اردو ویژه خانواده های آزادگان برگزار شده است. آزادگان مشهد مقدس در مسابقه کشوری خاطره گویی، مقام های اول تا سوم را کسب کردند. همچنین برگزاری ۱۸ همایش آزادگان در مشهد و شهرستان ها، برگزاری شب خاطره با همکاری آستان قدس و هلال احمر و اکران تصاویر شهدای غریب از دیگر فعالیت های موسسه در سال ۹۸ بوده است.

وی با اشاره به اینکه آزادگان در سخت ترین شرایط وفاداری خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ثابت کردند، ادامه داد: برای نخستین بار آزادگان با حضور در حرم مطهر رضوی خاطرات دوران اسارت خود را روایتگری کردند. برای آشنایی نسل جوان جامعه با مقاومت رزمندگان اسلام در دوران اسارت، تعدادی از آزادگان خاطرات خود را در ویژه برنامه های صدا و سیما و رسانه های مکتوب بیان کردند که بخشی از این روایتگری ها به عنوان کلیپ کوتاه تولید شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 − 9 =