کد خبر : 220615
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
-

پکن: جواب قلدری آمریکا را می‌دهیم

پکن: جواب قلدری آمریکا را می‌دهیم

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویتر، هوآ چونیینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به تحریم‌های واشنگتن و اتهامات بدرفتاری با اقلیت مسلمانان اویغور که در آنجا زندگی می‌کنند، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا را دعوت کرد تا به چین سفر کند و از منطقه سین‌کیانگ بازدید کند تا ببیند

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویتر، هوآ چونیینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به تحریم‌های واشنگتن و اتهامات بدرفتاری با اقلیت مسلمانان اویغور که در آنجا زندگی می‌کنند، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا را دعوت کرد تا به چین سفر کند و از منطقه سین‌کیانگ بازدید کند تا ببیند که هیچ نقض حقوق بشری در آنجا وجود ندارد.

همزمان با افزایش اختلافات میان واشنگتن و پکن درخصوص موضوعات مختلف از جمله نحوه مدیریت شیوع ویروس کرونا توسط چین، قانون جدید امنیت ملی در هنگ‌کنگ و اتهامات جرائم حقوق بشری در سین‌کیانگ، روابط میان این دو کشور در بدترین شرایط خود در دهه‌های اخیر قرار دارد.

واشنگتن روز سه‌شنبه جایگاه ویژه هنگ‌کنگ را لغو کرد و تحریم‌هایی را بر مقامات ارشد و کمپانی‌های چینی به خاطر هنگ‌کنگ و سین‌کیانگ اعمال کرد؛ اقداماتی که پکن آنها را محکوم کرده و متعهد انجام اقدامات تلافی‌جویانه شد.

هوآ در جریان کنفرانسی خبری به خبرنگاران گفت: اگر چنین ممنوعیتی حقیقت داشته باشد، واقعا تاسفبار و رقت انگیز است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تحریم‌های اخیر واشنگتن بر توافق تجاری میان این دو کشور تاثیر خواهد گذاشت یا خیر، گفت: چین امیدوار است که این توافق اجرایی شود. ما همیشه تعهدات خود را انجام می‌دهیم اما می‌دانیم که برخی در آمریکا به چین ظلم می‌کنند و برای آن قلدری می‌کنند. چین به عنوان یک کشور مستقل باید به این اقدامات قلدرمآبانه آمریکا پاسخ دهد. ما باید به این زورگویی‌ها نه بگوییم، ما باید واکنش نشان دهیم و اقدامات تلافی‌جویانه اتخاذ کنیم.

وی همچنین اتهامات واشنگتن درخصوص جرائم حقوق بشری علیه اقلیت اویغورها را “بزرگ‌ترین دروغ قرن” خواند.

این سخنگو گفت: ما از سفر پامپئو به کشورمان استقبال می‌کنیم و خواهیم دید که دیدگاه مردم سین‌کیانگ نسبت به پامپئو چیست. من می‌توانم او را به برخی از دوستان اویغور خود معرفی کنم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

8 − 7 =