کد خبر : 220493
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۹ - ۸:۰۹
-

آمادگی کامل سپاه و بسیج نکا در موج دوم مقابله با کرونا

آمادگی کامل سپاه و بسیج نکا در موج دوم مقابله با کرونا

به گزارش قائم آنلاین، مجیدرضا شعبانی در گفت‌وگو ، با اشاره به شیوع مجدد ویروس منحوس کرونا و تذکرات موکد کارشناسان بهداشت و قرارگاه پدافند زیستی مبنی بر رعایت عموم مردم در اقشار مختلف و محلات شهری و روستایی، اظهار کرد: این ویروس همچنان آسیب‌های خود را بر جامعه رسانده و جان عزیزان همشهری ما

به گزارش قائم آنلاین، مجیدرضا شعبانی در گفت‌وگو ، با اشاره به شیوع مجدد ویروس منحوس کرونا و تذکرات موکد کارشناسان بهداشت و قرارگاه پدافند زیستی مبنی بر رعایت عموم مردم در اقشار مختلف و محلات شهری و روستایی، اظهار کرد: این ویروس همچنان آسیب‌های خود را بر جامعه رسانده و جان عزیزان همشهری ما را نیز به خطر می‌اندازد.

وی افزود: برهمین اساس بسیج و سپاه شهرستان نکا مانند مرحله اول به فرموده رهبر معظم انقلاب در نیمه ماه مبارک شعبان، در این مرحله نیز به علت تاثیرات ادامه‌دار این موضوع بر جامعه از مشاغل و کسب و کار مردم با ارتباط با خیران محلی و ظرفیت گروه‌های جهادی و سازمان‌های مردم نهاد، آمادگی لازم و کامل برای ورود به کمک در راستای مقابله با گسترش بیشتر ویروس کرونا و همچنین کمک‌های مومنانه در این مرحله را دارد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا با بیان آمادگی از سرگیری تمام اقدامات صورت گرفته در مرحله اول مقابله با کرونا در شهرستان توسط بسیجیان، خاطرنشان کرد: تولید ماسک توسط کارگاه‌های کوچک در سطح محلات و پایگاه‌های مقاومت بسیج و رسیدگی به حال آسیب‌دیدگان با دلجویی و پیگیری کار آنها در محلات شهری و روستایی در دستور کار این مرحله از رزمایش قرار دارد.

این مسئول مرحله دوم رزمایش را در سه بازه زمانی توصیف و اضافه کرد: از عید قربان تا عید غدیر مرحله اول، دهه اول ماه محرم مرحله دوم و در ایام اربعین تا شهادت امام رضا(ع) مرحله سوم این رزمایش بزرگ مقابله با کرونا و همچنین کمک‌های مومنانه برای خدمت‌رسانی به شهروندان برنامه‌ریزی شده است.

وی گفت: براساس تجربه گرانقیمت کسب شده در مرحله اول، همه گروه‌های جهادی شناسایی و همه گروه‌های مردم نهادی که تاکنون میدان‌دار عرصه بوده‌اند در کنار خیرین مشخص شده همراه با سامانه تدوین شده در محله اول برای شناسایی، توزیع و بناگذاری کار برای مراحل بعدی اقدامات، درحال به روزرسانی هستند تا بتوان خدمات شایسته به شهروندان عزیز ارائه شود.

شعبانی در ادامه به بیان توصیه‌هایی به شهروندان پرداخت و تصریح کرد: مانند گذشته نسبت به فاصله‌گذرای‌های اجتماعی رعایت ویژه داشته، در شستن دست‌ها دقت کرده، آن را به دیگران توصیه و زدن ماسک در محافل عمومی و اجتماعات را حتما لحاظ کنند.

وی افزود: با رعایت ماسک زدن بنابر توصیه کارشناسان و رهبر معظم انقلاب با شیوع هرچه بیشتر بیماری می‌توان مقابله کرد تا در نهایت بتوان بیماری را کنترل کرد و در کنار آن باید توسل به ائمه طاهرین و توکل بر خداوند را سرلوحه امور خود قرار دهیم چراکه هم مشکلات را می‌توان با اتکال به قدرت خداوند و توسل به ائمه هدی از بین برد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا اذعان کرد: البته تمام این امور توصیه شده نیاز به یک اراده قوی و اقدامی هماهنگ برای این امر دارد که در همین راستا مردم شریف شهرستان نکا در مرحله اول همکاری بسیاری خوبی با خدمت‌گزاران خود در شهرستان داشته‌اند که جای تقدیر ویژه دارد.

این مسئول اضافه کرد: همکاری و کمک‌های اصناف و بازاریان و حتی افرادی که عزیزان خود را در این بیماری از دست دادند درکنار دهیاری‌ها، پایگاه‌های مقاومت بسیج، شوراهای اسلامی، هیئت امنای مساجد و امامان محلات، فرماندهان حوزه‌های بسیج خواهر و برادر، بخشداران و صاحبان واحدهای صنعتی شهرستان همکاری بسیار خوبی داشته و کمک‌کار خوبی بوده‌اند در مرحله اول مواجهه با بیماری بسیار مطلوب و شایسته تقدیر بوده است.

وی گفت: البته باید تشکر ویژه‌ای از کادر درمانی و پرستاران داشته باشیم که فداکارانه و بسیجی‌وار از وقت خود گذشتند و سلامت خود را به خطر انداختند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × 4 =