کد خبر : 219889
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳
-

هشدار مدیریت بحران درباره وقوع سیلاب در مازندران

هشدار مدیریت بحران درباره وقوع سیلاب در مازندران

به گزارش قائم آنلاین، علی اصغر احمدی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: براساس هشدار سطح زرد هواشناسی استان ازامروز شنبه تا روز دوشنبه شاهد رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد در ارتفاعات و دامنه‌های استان و در مناطق ساحلی و جلگه‌ای عمدتاَ رگبار‌های پراکنده خواهیم بود. وی افزود:

به گزارش قائم آنلاین، علی اصغر احمدی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: براساس هشدار سطح زرد هواشناسی استان ازامروز شنبه تا روز دوشنبه شاهد رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد در ارتفاعات و دامنه‌های استان و در مناطق ساحلی و جلگه‌ای عمدتاَ رگبار‌های پراکنده خواهیم بود.

وی افزود: در این مدت احتمال وقوع سیلاب‌های محلی ناگهانی در دره‌ها و مسیل‌ها دور از انتظار نیست.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: شهروندان از آمد وشد و توقف در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها بخصوص در بعدازظهر و شب خودداری کنند.

این مسئول ادامه داد: دامداران و ساکنان بومی در هنگام وقوع رگبار و رعد و برق نکات ایمنی و احتیاطی و ایمنی را رعایت کنند و دام‌های خود را به دور از ارتفاعات حاشیه رودخانه‌ها و دهانه مسیل‌ها و در مناطق امن نگهداری کنند.

احمدی گفت: شهروندان در این مدت با توجه به پیش بینی بارش‌های رگباری و رعد و برق در دامنه‌ها و ارتفاعات استان از برپایی چادر، کوه پیمایی، طبیعت گردی و آمد وشد در مسیل‌ها، ارتفاعات و فضا‌های باز خودداری کنند.

وی به دستگاه‌های امدادی و خدماتی توصیه کرد ضمن آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات، آمادگی لازم برای هرگونه عملیات امدادو تجات و خدمات رسانی همچون گذشته را داشته باشند.

کارشناس هواشناسی مازندران نیز به  هشدار سطح زرد در استان اشاره کرد و گفت: رگبار باران، رعد و برق و وزش باد از صبح امروز در برخی نقاط استان آغاز شده است و بتدریج در همه مناطق  گسترش می یابد.

فرجی با بیان اینکه بارش ها تا روز دوشنبه در مازندران ادامه دارد، افزود: بارش‌ها در دامنه‌ها و ارتفاعات پراکنده و در مناطق ساحلی و جلگه‌ای رگباری است.

وی گفت: در این مدت وقوع سیلاب‌های ناگهانی در دره‌ها ، مسیل‌ها و رودخانه های مازندران دور از انتظار نیست.

کارشناس هواشناسی مازندران افزود: با توجه به پیش بینی بارش های رگباری و رعد و برق در دامنه ها و ارتفاعات استان شهروندان و مسافران از توقف و برپایی چادر در حاشیه رودخانه و مسیل ها، کوه پیمایی، طبیعت گردی و تردد در مسیل ها، ارتفاعات و فضاهای باز جداً خودداری کنند.

فرجی گفت: دامداران و ساکنان بومی نیز دام های خود را به دور از ارتفاعات، حاشیه رودخانه ها و دهانه مسیل ها و در مناطق امن نگهداری کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 − 1 =